Sun5 og Theo Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Nå har jeg rensa og vaska både kaffekanne og trakter 4 ganger, men det smaker fortsatt gammel garasjekaffe....!! Lukter ordentlig vondt oppi kanna. Noen som har noen gode råd? Kjøpe ny trakter?
HopsiDeisy Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Bakepulver skal få vekk gammelt belegg. Ellers kan du jo kjøpe sånn middel som er beregna til å vaske kanner og traktere med. Du finner det der som kaffien står i dagligvaren
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Hva har du vaska med da? Jeg pleier å fylle kanna med kokende vann, og ha oppi en god dæsj med bakepulver, og la det frese ifra seg, og så skylle den 2-3 ganger, den er så god som ny etterpå.... Du kan jo kansje prøve med sitronsyre og?
Sun5 og Theo Skrevet 29. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2008 Da skal jeg prøve med bakepulver. Takker for tips. *s*
Dronningen! Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Bakepulver/natron eller sitronsyre virker bra. Kjør kaffetrakteren noen ganger med blandingen og skyll godt. Kaffekanna tar du varmt vann og maskinoppvaskmiddel i, la virke i 30 min og skyll.
olla Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 som de andre sier, bakepulver! funker kjempebra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå