Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Er syk, men det er kriiiise på jobben så jeg må. Har de egentlig lov å nekte meg å være hjemme når jeg er syk?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Selvsagt ikke! Men om du likevel skal være hjemme, kan det være en ide å skaffe seg en sykmelding fremfor å bruke egenmelding når det er krise. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 har tenkt på det men det er umulig å komme gjennom på telefon til legen, og dessuten er det alltid fullt! det skal være ganske alvorlig for å få hastetime der. Lurer på om jeg bare skal ha meg på jobb og se hvor lenge jeg holder ut..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Du ringer selvfølgelig bare jobben og sier at du blir sykmeldt i dag. Sykmeldingen ordner du etterpå ved å spasere ned til legekontoret og si at du trenger sykmelding for i dag. Du forteller dem at du ikke har flere egenmeldingsdager og møter personlig siden det er umulig å komme igjennom på telefon. De vil helt sikkert hjelpe deg i luken, spesielt hvis de kan unngå å gi deg time.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Er det så lett å få sykemelding da? Kanskje jeg skal gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Nå vet jeg ikke hva du feiler i dag, men: Om du f.eks har så kraftig hodepine at det er en prestasjon å komme seg ned til legekontoret, så sier det seg selv at du ikke kan være på en krisepreget arbeidsplass. Husk at fastlegen din plikter å hjelpe deg! Du må bare bedyre at du ikke har flere egenmeldingsdager. Om han ikke hjelper deg, kan du alltids få hjelp på legevakten.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 har ikke hodepine. Er kraftig forkjølt og har så vondt i halsen at jeg klarer nesten ikke å snakke. Og vondt å puste er det og. Og er svimmel. Men har ikke så mye i feber Men kommer jeg på jobb kommer jeg til å få rolige arbeidsoppgaver og beskjed om å ta mange pauser. De kommer til å bli takknemmlig for at jeg i det hele tatt kommer og gjør så godt jeg kan. Er skikkelig krise der altså! Samboeren min sier jeg ikke skal bry meg om det, og bare bli hjemme, men jeg har ikke samvittighet til det. Vet hvordan det er når det er for få folk. Er vel egentlig samboeren min som driver å pusher meg til å være hjemme. Vet ikke jeg, er jo det jeg har mest lyst til men.. Skal på jobb i morgen også. Lurer på om jeg skal se hvordan det går i dag og evt være hjemme i morgen hvis det ikke går så bra! Klarer ikke å bli enig med meg selv;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå