Gå til innhold

Hvordan reagerer dere på rotete hus hos en venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å bli "oppdaget" av egen venninne må jeg bare spørre ;o)

Om dere skal på besøk til en syk venninne og blitt advart på forhånd om bombet hus, hvordan reagerer dere _egentlig_ når dere kommer og 3 maskiner med vasket tøy ligger utover spisebordet, kjøkkenet kunne trengt en kattevask, litt leker lett spredt og dagen-for-helgevask-hybelkaniner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups er det noen som kommer hit nå :-S

Hehe....

Hadde ikke reagert :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om hun er syk, så tilbyr jeg meg å brette klær for henne, og annet husarbeid som måtte være nødvendig :o)

Bryr meg fint lite om andres ROT, er det derimot skittent, gammel møkk på stuebordet, øritfjørti møkkete glass stående rundt om, skitne tallerker der de ikke skal være osv.... DET er ekkelt!

Skrevet

Klær utover spisebordet hadde jeg reagert litt på.. Kjøkkenet hadde jeg ikke reagert nevneverdig på, stakkar ho er jo syk.. Leker er helt normalt når man har barn, og det kunne ikke brydd meg mindre.. Dagen-for-helgevask-hybelkaniner hadde jeg ikke reagert på, de kommer jo fortere enn man får satt bort mopp'n...

Skrevet

Tenker absolutt ikke over det, du har sagt i fra om at det er litt rotete, så da forventer hun det. Kos deg med besøk :)

Skrevet

Hadde ikke reagert på noen spesiell måte. Og hadde hun nevnt dette med rotet ville jeg ha trøstet henne. Og hadde jeg vært i storslaget hadde jeg nok hjulpet henne med å ta unna litt :)

Skrevet

Ser ikke andre sitt rot, men får helt noia hvis noen kommer ubedt til meg og det ser slik ut. he he. Vet jeg noen kommer så hiver jeg ting vekk uansett å syk jeg er, eller sier det ikke passer. Så dumt men. =)

Skrevet

full forståelse for at hun ikke har det ryddig når hun er syk.

Dessuten hadde hun ikke vært syk og har hatt det like rotete da også, så er det jo hennes sak og ikke min likevel..

Heller spurt om hun trengte hjelp til noe siden hun er syk.

Evt stikke på butikke og handle for henne visst hun ikke kommer seg dit heller..

Skrevet

Hvis det hadde vært min venninne, hadde jeg vært overbevist om at hun var meget alvorlig syk, og virkelig blitt bekymret for henne. Man finner ikke ett mer ryddig menneske:)

Skrevet

Signerer på Palmesus sin jeg :-)

Er man syk, så er man syk.

Skrevet

hehe.. det bryr jeg meg ingen ting om...

Selv om jeg vet at andre syns jeg alltid har det strøkent.. Ja, noe jeg faktisk som regel alltid har.. bortsett fra leker som er her og der.. så bryr jeg meg ikke om hvordan andre har det sånn sett.. er jo ikke derfor jeg kommer... kommer for å skravle å sånn..;) og syns det er tråki hvis man ikke kan komme på besøk hos folk bare for at det er litt smårotete her og der;)

Skrevet

Angående klærne så hadde jeg vel tenkt at det var inponerende at hun orket å starte å ordne klær når hun var syk. Resten ville jeg ikke reagert på samme om hun var syk eller frisk. Om huset var riktig ille hadde jeg tenkt at mannen var lat.

Skrevet

oi.. skulle tro du nylig var her.. hørtes ut som en pen beskrivelse av huset mitt forrige uke dette ..hehe

jeg hadde ikke reagert negativt nei.. hadde tilbudt henne hjelp istedet om hun var syk..

Skrevet

Hvis hun var syk og det var rotete så hadde jeg tilbudt meg å rydde for henne stakkars, blir ikke friskere av å ligge å se på rot.

Hvis hun ikke hadde vært syk derimot så ville jeg kanskje ha tenkt mitt hehe :) jeg er ikke så fryktelig glad i rot at det gjør noe og klarer derfor ikke helt å forstå at andre orker å bo i rot.

Skrevet

Takk - da er det ikke så galt da. Jeg har høy (!) terskel for rot og greier hos andre (vet jo at de ikke har det sånn hele tida), men jeg haaaaater det hjemme hos meg selv (noe hun vet; her pleier å være prikkfritt når hun er her - av oss to så er hun den rotete, hehe). Orker bare ikke gjøre noe i dag, og tenkte meg bare overhodet ikke om da jeg inviterte henne på dropin besøk i går (hæ - betyr "jeg kommer en tur i morgen ettermiddag" det samme som at hun faktisk kommer i dag og ikke neste uke?? hehe). Mannen tar seg av det meste i heimen for tiden, men i går fløy tida hans til alt mulig annet. Får feie litt av stuebordet her, og ta det verste på kjøkkenet når jeg får samlet litt energi ;o)

Skrevet

ang klærne på spisebordet, så hadde jeg tenkt: visst hun orket og vaske alle de klærne, hadde hun sikkert klart og brette de å!!

litt leker hadde jeg ikke brydd meg om... visst det hadde stått litt på kjøkken benken hadde jeg ikke brydd meg, men visst kjøkkene hadde sett bomba ut hadde jeg tenk: er det nødvendig og rote så jævlig selv om man er syk a?

Litt hybel kaniner kan skje den beste, hadde tenkt, hun støvsuger vel når hun blir bedre...

er det ei good veninne hadde jeg tilbytt meg og hjelpe henne litt... Og ejg hadde hjulpet henne masse viss hun var veldig ryddig og skikkelig når hun var frsik, men visst hun generelt sett er rotete av seg, så orker jeg ikke rydde rotet og vaske møkka, når jeg vet det ser like ille ut neste uke!

Skrevet

Jeg blir veldig avslappet når andre har det rotete jeg. Da er det ikke så farlig om det er litt rot og støv her i huset når andre kommer heller.

Skrevet

Jeg reagerer ikke i det hele tatt, om noe så er jeg bare glad for å se at det er flere enn meg som ikke er syklig opptatt av husarbeid ;-) Føler mange her inne på DB er utrolig opptatt av å kunne vise frem et kataloghjem, er glad jeg ikke bryr meg så veldig om å bruke mye tid og krefter på slikt. Og er man syk så er man syk også.

Skrevet

Nja, det du beskriver høres ut som typisk familierot. Og det er jo greit.

Men jeg har vært på besøk steder med kattesand over alle gulvene, mat spredd overalt, avføring i krokene, halvråtten mat på bordene, sofaen så inngrodd i skitt at du tør ikke sette deg, oppvask som tårner, det lukter motbydelig og i stua ligger det en salig blanding av rent og skittent tøy om en annen.

Det reagerer jeg på. Det er rett og slett motbydelig og ekkelt! =(

Skrevet

æsj...så ekkelt... (den var til Olgamor)

Reagerer mer på at det er skittent enn at det er rotete...

Skrevet

Blæ, det var kjempeekkelt. Jeg har blitt invitert tilbake, men a l d r i om jeg setter mine bein innenfor den leiligheten igjen. Uansett hvor rent det nå må være.

Kan tilføye at der bodde det 3 katter, en (syk) Schaefer, 2 voksne, 2 tenåringer og (hold dere fast...!) en baby! Det var d altså den ene tenåringen sin baby.

Nei, dette er ikke folk jeg omgåes, men vi har felles kjente og det var via henne jeg ble invitert inn på kaffe (som jeg ikke drakk av).

Venninnen min er nabo med disse folkene og sier at til tider så kjenner de lukten helt inn i deres leilighet. Og de har tenkt å flytte derfra nå pga naboene.

Skrevet

Jeg reagerer ikke så veldig på andres rot og slikt. Da er det verre med min egen leilighet! Jeg får helt angst hvis noen kommer uannonsert på døra, før jeg har fått ryddet og vasket skikkelig. Uansett hvem det er som kommer, så må det være rent og ryddig hjemme.

Ser det helt forjævlig ut hos ei venninne (skitne tallerkner i stua, tøy som flyter osv), så tenker jeg mitt... Men hvis ho er syk, er det en annen sak!

Skrevet

Den var vemmelig, Olgamor. Jeg blir kvalm av og bare høre om det.

Jeg synes ikke det hørtes så ille ut, Yaddaline *rugekasse*. Det føles nesten godt å komme bort til steder hvor det ser ut som det bor folk. Selv så har jeg støv på hjernen, og rydder og vasker hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...