Skorpion i magen;)*Fødeklar* Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg skulle egentlig ha time hos jordmor i dag kl.09.00, men siden jordmoren har blitt sykemeldt...ble den avlyst=( det har jeg forståelse for, men når jeg spurte om når jeg kunne få ny time, sa hun pga stor pågang at jeg kunne få om 6 uker!!!!!! Da er jeg i uke 38!!!!!!!!!!!!!!......Jeg forklarte situasjonen, men det ente med at hun ba meg ringe kommunen å klage....Hallo, det vil jo hjelpe!!!!! I dag skulle vi sjekke om babyen hadde festet seg, osv...å jeg stoler ikke på min sløve fastlege når det gjelder sånner ting....åh...blir såååå fustrert!!!!!!!! Noen som vet om andre muligheter i tromsø???
tullemimor Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 åh stakkar! det der var ikke mye trivelig nei! de må jo kunne tilby deg et annet alternativ da, du skal jo virkelig ikke gå uten kontroll til uke 38!! har samme " problemet" med fastlegen min - jordmoren i min kommune har sagt opp og kommunen har ventet helt til rett før hun hadde siste dagen sin med å utlyse stillingen, noe som medførere at vi ikke har jordmor før tidligst i desember sa dem... :S og sist jeg var hos fastlegen min og hun skulle kjenne på leiet så kunne hun ikke garantere hvordan bebisen lå, visste rett og slett ikke hva som var hva inni magen - kjente ikke hodet/rumpa...det er jo betryggende! *grr* er det ikke noen private legesenter i tromsø? eller ring på føden og høre om de kan ta imot deg til de siste kontrollene der - det fikk nemmelig jeg! å det er jeg lykkelig for - akter ikke å gå til fastlegen mere under dette svangerskapet!! ring runt og ikke gi opp, det må jo ordne seg! lykke til!
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Skjønner godt din frustrasjon.. synes jeg ser gravide overalt, noe som er normalt når man er gravid. måtte spørre jordmoren min om d var unormalt mange for tiden, og d var d... så der er nok årsaken t at d tar så lang tid å få ny time.. d er to jordmødre på jobb der borte hver dag, med fulle lister... men er enig med deg at tilbudet er for dårlig.. kanskje du kan prøve å ringe gyn tromsø for å få skjekket d du lurer på.. andre spørsmål som du måtte ha i ventetiden på ny time kan du få i telefontreffetiden hos jordmor fra kl. 8-9, og på føden.. jeg fikk bekreftet at hodet hadde snudd seg rette veien hos lege.. hun fant hjertelyden langt nede, og konkluderte me at ho hadde snudd seg. lykke til..
Skorpion i magen;)*Fødeklar* Skrevet 29. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2008 Takk=) Hehe...ja syns også jeg ser gravide overalt;) å da er det jo synd at de i en såpass stor by som trromsø bare har 2 jm på jobb hver dag=( men skal prøve å ringe litt rundt!=) Blir litt nervøs av tanken på å gå så lenge uten kontroll, ettersom det er "like vanlig" å føde i uke 38 som 40...hmm...
Myra Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Det er helt uholdbart. Vi burde samlet oss og skrevet et klagebrev til kommunen. Jeg opplevde de samme sist (for tre år siden). Jeg skulle til kontroll og da var jordmor syk, så skulle hun på ferie og når hun kom tilbake var det etter min termin så totalt fikk jeg et besøk hos jordmor. Resten tok jeg hos fastlegen (jeg har forresten er kjempefin fastlege). Nå har jeg vært tidlig ute å bestillt hos jordmor, men blir hun syk er det jo ingen som tar timene og da er man jo like langt.
nikita85 Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Ja er helt enig med deg. I andre kommuner får gravide dra til jordmor på hver kontroll. Er nå i uke 39 og har vært p jordmorsentret to ganger. Å da er de så stressa at de nesten ikke har tid til å prate m deg. Å jeg gruer meg til å bestille time hos fastlegen min for de hurpene som jobber på legesentret i tromsdalen er så spydige å frekke at det halve kunne vært nåkk. Gleder meg til fødseln er over for da slipper jeg å ringe legekontoret igjen:)
temine Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Det hørtes for dårlig ut ja. Jeg bor i en liten kommune, og her vil jormor følge opp på hver eneste kontroll. Ettersom jeg har en babyglad 5-barnsfar til fastlege vil han og følge meg opp, så i tillegg til ultralyd og oppfølging på sykehuset ca hver 3. uke er jeg annahver uke til lege/jordmor. Føler meg godt tatt vare på i alle fall!! Kan jo ha noe med at knerten har hjertefeil og, at de synes det er interessant eller noe, ikkevet jeg. Nei, ring på føden og hør om det er mulighet for å få en sjekk der før uke 38. Lykke til! Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå