Gå til innhold

Skikkelig krampe og værking i hendene/armene - noen med tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få sinnsykt med kramper og værking i hendene og armene. Spesielt om natten. Hendene hovner opp, og jeg mister følelsen i fingerene og må ligge å massere og massere... kjempe slitsomt og vondt.

Noen som vet hva det kommer av? Og som har noen tips..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dessverre ingen tips. sliter med det samme, hos meg kommer det av at jeg har mye vann i kroppen.

Skrevet

det kan være noe som heter noe i nærheten av carpal tunnel syndrom....

kjenner ei som hadde det. hun fikk tips å ha på støttebandasje om natten, og det hjalp. det ligner på symptomene til senebetennelse. om en får det når en ikke er gravid må det som oftest opereres, men når det er relatert til svangerskap går det som oftest over etter fødselen.

Skrevet

google carpal tunnel syndrom..... fant endel info....

Gjest amandine
Skrevet

Mot kramper fikk jeg anbefalt magnesium av jordmor, det ga seg faktisk etter bare noen få dager så kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Jeg er sykemeldt på grunn av noe som heter Carpal tunnell syndrom, og det arter seg akkurat slik du beskriver. Jeg hadde sjekket det ut med legen hvis jeg var deg, og hvis det er Carpal tunnel syndrom du har skal du ikke massere, gni eller bruke hendene noe særlig i det hele tatt, det blir bare verre. Det som hjelper er evt å holde hendene høyt, kaldt vann, ro og skinne på hendene. Jeg har kjøpt skinner til hendene på apoteket, de var ikke veldig dyre, og de lindrer smertene litt.

Lykke til videre, og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...