Gå til innhold

dere som har hatt SA/MA....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble dere fort gravide igjen?

legen sa at vi må vente 2 måneder før vi kan prøve igjen, for hvis jeg skulle bli gravid før det var det større sjanse for at det ville skje igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at de sa at jeg burde vente til jeg hadde hatt en normal mens først. Tok 4 mnd før vi lyktes, og det svangerskapet gikk bra

Skrevet

Jeg ble gravid igjen umiddelbart. Fikk ikke mensen igjen i mellomtiden. På papiret var jeg faktisk gravid i drøyt 11 mnd sammenhengende ;-).

Min lege sa at det ikke var noen grun til å vente så lenge man bare hadde hat en SA og det ikke var påvist noen spessiel grun. Eneste problem var å fastslå termin riktig, men det er jo ikke så nøye. Hun sa også at det ofte var litt enklere å bli gravid kort tid etter en SA enn ellers. Jeg hadde i hvertfal ingen problemer med det svangerskapet (utenom vanlige plager).

Skrevet

Første gang jeg hadde MA ble jeg gravid med en gang etterpå, fikk ikke mensen igjen først. Andre gang hadde jeg SA (for et år siden) og har ikke blitt gravid igjen enda. Legen har ikke sagt noe til meg om at vi må vente så og så lenge før vi prøver igjen. Tror ikke det er større sjanse for at det skal skje igjen dersom du blir gravid før det er gått 2 mnd.. Hørtes rart ut synes jeg..

Skrevet

jeg mistet i slutten av mars, ble gravid igjen i mnd skiftet april/mai og det svangerskapet forløp uten problemer.

hørte ingenting om å vente, snarere heller å forsøke så fort vi var klar for det igjen :)

Skrevet

Å nei, gikk det gæærnt??

Jeg har bare hørt at man skal vente til man har hatt en mens for lettere å kunne beregne termin jeg, ikke for at det er farligere?

Skrevet

Jeg hadde en sa i oktober i uke 8. Ble da gravid i 3.pp etter denne (fikk vel positiv test i januar). Mistet denne også i ma i uke 9, men ble gravid igjen i 3.pp etter utskrapningen (fikk positiv test i mai). Nå er jeg litt over halvveis, så jeg håper alt går bra denne gangen..:)

Lykke til!:)

Skrevet

Huff, så du mista da? Håpet det hadde gått bra med deg...

Jeg hadde en dødfødsel for mange år siden (med min første) og da husker jeg, at de ba meg vente i 3 mnd før jeg prøvde igjen. Men tror det var mere fordi jeg hadde gått gjennom en fødsel, og ting måtte få komme litt på plass før jeg ble gravid igjen.

Lykke til.

Klem fra

Skrevet

Legen min sa at hvis jeg måtte ha hatt en utskrapning måtte jeg vente i 3 mnd, slik at slimhinnene fikk bygge seg opp igjen, men siden jeg hadde en SA uten komplikasjoner (var aldri innom legen engang, det gikk av seg selv), så kunne jeg begynne rett på igjen. Det tok 3 mnd da, før jeg ble gravid igjen.

Skrevet

nei, det gikk ikke så bra... :o/ var visst lenge siden det hadde vært noe liv der, tror aldri det hadde vært ett hjerte der en gang....

så rart at legene sier så mye forskjellig... men jeg fikk noen piller jeg måtte ta da, og i dag så kommer alle restene ut... kanskje det er pga pillene jeg må vente???

Skrevet

Jeg har opplevd SA to ganger. Ble gravid igjen med en gang uten å ha mensen først. Det skjedde begge gangene. Begge svangerskapene gikk bra. Jeg fikk aldri beskjed om at jeg måtte vente noen mnd før jeg ble gravid på nytt.

Skrevet

Hos oss tok det 5 mnd før spira satt igjen.. Legen min mente at det var relativt raskt etter en MA å bli gravid... Kan ikke si meg enig i akkurat det nei... Vi prøvde aktivt i 4 mnd etter MA'en, gav sånn halvveis opp, pluss at vi helst ikke ville ha en januar baby til siden eldstemann er født tidlig i januar, og vips, den 5 mnd satt den... :-) Tulla ble født 3 dager før guttungen sin bursdag... ;-)

Skrevet

Det tok faktisk nesten et år før jeg ble gravid igjen. Og vi prøvde aktivt. Jeg tror det var fordi jeg var helt nedpsyket etter aborten. Tok det veldig tungt. Men legen min sa at jeg ikke trengte å vente før jeg prøvde igjen.

Skrevet

Du skal bare begynne å prøve igjen når du føler for det du, kroppen bruker den tiden den bruker likevel.

Jeg mistet i SA i begynnelsen av jan06 og måneden etter satt spira og datteren min blir snart 2 år.

Vi fikk beskjed om å slappe helt av å prøve igjen når vi følte for det.

Leit å høre at dere mistet, du skal se det ordner seg. Lykke til til dere to!

Skrevet

Gynekologen sa til oss at vi kunne prøve igjen med en gang.

Mistet i MA og måtte ha utskraping.

7 pp senere ble jeg gravid med lillegutt.

Skrevet

æsj, skal prøve å få med meg gubben med en gang, men han var med til legen og vil gjøre alt "riktig"....

håper det går fort!!! er så utrolig glad jeg har jenta mi som holder meg oppe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...