Gå til innhold

Hva synes dere om pottetrening i 9-12 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå på kokosyklus!

Jeg har aldri drevet med pottetrening før, men jeg vil tro at det er enklere å gjøre dette på sommeren. Derfor venter jeg til tvillingene er 1 1/2 år før jeg begynner. Hvis de hadde fyllt 1 år på sommeren, tror jeg at jeg hadde begynt da. Men ser for meg at det kan bli litt vel mye gris og klesvask med to som skal øve seg på å gå på do på vinterstid. På sommeren bruker man jo mye mndre klær, og kan til å med gå naken.

Mamma 26. Jeg synes det er mer sykt med 4-åringer som bruker bleie, enn 1 åringer som prøver å slutte. Mener at grunnen til at noen 4-åringer fortsatt bruker bleie er LATSKAP fra foreldrenes side. Det var anerledes før da man brukte tøybleier. Det sier jo sitt. Noen mener at det er så farlig å presse barna og man må vente til de blir modne for å slutte. De aller fleste barn ER

Både jeg og søstra mi brukte tøybleier, og vi slutta i 1 års-alderen. Tror jeg kommer til å synes at det er litt pinlig hvis tvillingene fortsatt bruker bleie når de er 4 år gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, haddde visst mye jeg ville si om denne saken og kom borti enter-knappen litt for fort. Dette er alt jeg skulle skrive:

Stå på kokosyklus!

Jeg har aldri drevet med pottetrening før, men jeg vil tro at det er enklere å gjøre dette på sommeren. Derfor venter jeg til tvillingene er 1 1/2 år før jeg begynner. Hvis de hadde fyllt 1 år på sommeren, tror jeg at jeg hadde begynt da. Men ser for meg at det kan bli litt vel mye gris og klesvask med to som skal øve seg på å gå på do på vinterstid. På sommeren bruker man jo mye mndre klær, og kan til å med gå naken.

Mamma 26. Jeg synes det er mer sykt med 4-åringer som bruker bleie, enn 1 åringer som prøver å slutte. Mener at grunnen til at noen 4-åringer fortsatt bruker bleie er LATSKAP fra foreldrenes side. Det var anerledes før da man brukte tøybleier. Det sier jo sitt. Noen mener at det er så farlig å presse barna og man må vente til de blir modne for å slutte. De aller fleste barn ER modne når de er ca. 2 år, men alt må jo læres.

Både jeg og søstra mi brukte tøybleier, og vi slutta i 1 års-alderen. Tror jeg kommer til å synes at det er litt pinlig hvis tvillingene fortsatt bruker bleie når de er 4 år gitt.

Skrevet

Det med lukkemusklen er bare tull mamma26! Som nevnt over, i andre kulturer er barne tørre lenge før!

Skrevet

Takk for linken, men den funker ikke:) Vil gjerne lese litt om dette.

jeg prøver ikke lage en krangletråd. Jeg er kun innteressert i andres synspunkter om dette, da jeg leste om det i et blad i går og har tenkt på dette tidligere også.

Jeg står ikke på for noe, men tenker at hvis jeg kan ha en bleiefri jente på halvannet år sparer jeg miljøet for halvannet år med bleier.

Synes det er rart at ikke flere tenker på det.

Skrevet

Jo, vi begynte med pottetrening for 6 måneder siden vi. Men han sier fremdeles ikke ifra før noe skjer. : selv om han elsker ¨å sitte på do.

Skrevet

Javel da synes du det er sykt. Viser bare hvor mye du har i topplokket når du synes det er sykt at en 4 åring bruker bleier.

Skrevet

Tja..synes det høres litt tidlig ut. Men om barnet viser interesse og ikke blir presset til det, hvorfor ikke? Og at det er sykt at en 4 åring bruker bleie er tull. Mange barn, spesielt gutter bruker litt tid på å bli tørre.

Skrevet

Det som er så "rart" er jo at alle unger ble tørre tidlig før, mens nå er de plutselig ikke "modne" før de er 3-4 år?

Skrevet

Egentlig er det ikke så rart at barn ble tidligere bleiefrie, mødrene var jo stort sett hjemme.....

Kanskje vi foreldre er litt slappere enn før når det kommer til dette?

Skrevet

Fatisk så så jeg på youtube at det var en gruppe mødre som IKKE brukte bleier på babyen sin i det hele tatt (altså fra de ble født).. De brukte potte fra de var 9 mnd..

Søstra mi var uuutrolig lat når det gjalt nevøen min.. Han brukte bleie om natta til han begynte i 2.klasse..

Kusina mi har en sønn på 4,5 år og hu har ikke kjøpt potte til han enda en gang..

Så tror på det at noen folk er rett og slett litt late..

Skrevet

Jeg skrev at det var MER sykt at en 4-åring, brukte bleier enn at en 1 åring prøvde å slutte. Ordet sykt var kanskje feil å bruke her, men tror du srev noe lignende ang. at HI tenkte å slutte med bleier på babyen sin tidlig.

Noen 4-åringer trenger kanskje å bruke bleier pga. medisinske årsaker el.l, men at gjennomsnitts 4-åringeren gjør det (det virker sånn bl.a. her inne), er KUN pga. late foreldre.

Hva jeg har i topplokket vet du forøvrig fint lite om.

Skrevet

Her var unga 3,3 og 2 når de var klare for bleieslutt...varierer noe,men har man vaskemaskin og er klar for det selv(gjelder like mye voksne synes jeg),så er det bare og prøve:)

Man lærer seg å lese ungene og deres rutiner.

Ungene mine er ikke tidlig ute...normalen i dag.men min mor sier også at når hennes unger var små var det vanlig at man sluttet med bleier når man var mellom 1 og 2 år.Og for å si det slik:mamman`min var ikke hjemmeværende.

Skrevet

jeg tror ikke vi er latere

Tror heller at man ikke tenker over det fordi det er så vanlig å bruke bleie i to tre år. Så kommer det nok også av at man ikke har tid frodi mødrene jobber og barna er så mye i bhg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...