Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Puh, nå nærmer det seg! Enda et ukenummer som er litt "stort." Har vaska babyklær til tusen denne uka, så maskinen har sveiva non-stop. Har en liten følelse inni meg som sier at barnet KAN jo komme for tidlig, så best å ha alt i boks.. Ellers går det bra, utenom med ryggen min. Ble sykemeldt igår - 2 uker før permisjonsstart. Så har virkelig jobba og stått på Orka ikke mer av å ha vondt når kroppen ba meg om å ta det med ro. Men skal innrømme det er ganske kjedelig å sitte her og glo.. Hehe. Ellers går det bare bra! Så spørs det hvordan det blir i ukene fremover, hvor stor og tung jeg blir:P
Snupp@ med 3 barn Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Hei hei, jeg er også 35+0 idag. Det er så deilig med helg, for da er jeg liksom en uke nærmere målet. Har dessverre vært sykemeldt helt siden april pga bekkenløsning med gangvansker. Går på krykker og stavrer meg fremover. Babytøyet begynner å komme rent og pent i skuffer her og. Har heldigvis en svigermor som hjelper meg. Hun har vasket en hel sånn sort sekk med tøy med brukte klær og sengetøy. Litt gøy å sitte og se på alt tøyet jeg brukte til forrigemann. masse gode minner. Ellers så er jeg dessverre blitt grådig kvalm på kveldene igjen. Føler jeg skal spy altså. Er litt lei av alle disse plagene. Gleder meg masse nå da. Er litt ekstra spennende denne gangen, for jeg har jo to fra før og nå har jeg fått ny samboer som skal bli pappa for første gang:) Tror han blir kjempeflink jeg. På onsdag er de vektestimering, så da får jeg vite om jeg må gå til det skjer av seg selv eller om jeg blir satt igang. *håpe håpe*
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Å uff, krykker hørtes lite praktisk ut som gravid! Åsså med to unger fra før kan jeg tenke du har hatt nok å henge fingrene i i hvertfall. Kjedelig å ha måttet vært hjemme så lenge da. Føler tiden går skate her, og jeg har kun vært hjemme en dag, hehe.. Kan jeg få spørre hvorfor du skal på vekststimulering?
Snupp@ med 3 barn Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Skal ikke på vekststimulering, skal på vektestimering..Skrivefeil fra deg eller?? Uansett er det fordi jeg var på UL i uke 31 og da var h*n ganske stor. Så skal tilbake for å sjekke om h*n er blitt veldig stor. Det begrenser litt hvor store barn vi kan få på normal måte. De setter meg heller igang litt før enn å ta keisersnitt, for det er best å føde på normal måte. Kjedelig å være hjemme ja, det kan jeg love deg. Holder på å bli gaaaal. Hadde jeg i det minste vært i form til å gjøre noe når jeg er hjemme, så hadde det sikkert ikke vært så ille. Jeg er jo ikke i form til noe så har fått med meg masse serier på dagtid-tv for tiden. Kan snart være med i kvitt eller dobbelt på den kategorien...hehe. Jaja selvom dagene snegler seg avgårde er det jo ikke lenge igjen, trøster meg med det jeg.
greentea Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Hei hei! Er 36+0 i dag (tror jeg- har merkelig nok kommet litt ut av tellinga...) og har det stort sett fint. Jobber enda 70%, men skal til legen på mandag, og vurderer å be om sykemelding. Har en fysisk krevende jobb, men føler at arbeidsgiver ikke har forståelse for det... Enkelte dager er det så travelt at jeg ikke har mulighet til å ta lunsj! Kan neppe være bra for beibien... Sjefen min kom med denne kommentaren i dag: "Tenk deg for en deilig følelse å jobbe heeeeelt til permisjonen starter!!! Det gjorde jeg..." Blir lettere irritert! Føler jeg har stått på pinne for dem lenge nok, og at det nå er på tide å ta litt hensyn til den lille. Beklager, ikke meninga å spre negative vibber her... Gleder meg til permisjonen (sier jeg nå....), har store planer om å bake, være sosial, trene og bare kose meg=)=)=)=)
**Marge Simpson** Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Jeg fikk ingen negative vibber fra innlegget ditt, LykkeLinn! :-) Det høres ut som om du hadde hatt godt av å starte permisjonen nå. Selv er jeg 35+4 i dag, og formen er ganske bra. Tidligere i uka begynte jeg å klø mer på magen, brystene og øverst på lårene. De stedene som klødde var dekket av små, røde prikker. Etter å ha googla litt fant jeg ut at det helt sikkert er PUPPP. Det dukker vanligvis opp de siste fem ukene før fødselen, så det stemmer jo godt. Heldigvis er det bare plagsomt for mor og ikke baby. Ellers har jeg veldig mye vann i kroppen, men det forsvinner jo også snart. Babyen har ligget med hodet ned siden uke 33, så jeg håper at en vaginal fødsel vil gå bra. Jeg innbiller meg også at hun vil komme litt før, bl.a. fordi jeg ble født tre uker for tidlig. Likevel trenger jeg tiden som er igjen til å bli klar, føler jeg, så vi får se hva som skjer. :-)
Gjest Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Jeg er 34 + 4 idag og må si jeg skulle ønske jeg var en av dem som fikk jobbet i svangerskapet. Jeg har vært sykmeldt i 1,5 år og er fortsatt sykmeldt, men nå pga bekkenløsning/låsning og andre svangerskapsplager. Jeg sover masse, for det er ikke alltid like lett å sove om natta. Krykkene må benyttes til tider og nå er det slutt på husvask og slike ting. Vasker tøy og gjør alt jeg klarer, men det blir minimalt. Jeg gleder meg til babyen er født og ikke minst til å begynne og jobbe igjen når den tid kommer. Jeg synes tyngden har satt sitt preg nå, føler at ryggen skal knekke når som helst. Var på UL idag og hode har ikke festet seg helt, men hun ligger klar, så det fester seg nok snart. Føler at jeg bare har trekt litt hud over et lite menneske nå, det er ikke like "nusselig" å ha babyen i magen som for ett par mnd siden. Jeg er veldig spent på hvordan de siste 5,5 ukene skal bli, men gruer meg faktisk ikke til fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå