Gå til innhold

Ang baking vs ikke :)

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som ikke baker her inne? ;P Leser om masse tråder om å ha boller/kake klart til folk kommer og skal se babyen,- ha klart til den gangen og den og den.... Klart man kaker seg ved bursdager eller lignende Dager,- men jeg har aldri hatt vanen med å by gjester på kaker/boller hvis de stikker innom.... Tror gjestene hadde falt av sofaen hvis jeg plutselig hadde bydd dem noe slikt hevr gang de stakk innom. De er ikke vandte med å gjøre det selv heller.

Jeg er 34, så det har ikke noe med å bli voksen å gjøre. Det er bare litt morsomt hvor forskjellige folk er og miljøer er... Absolutt ingen verdens ting feil med å bake, deilig å få en bolle i ny og ne, men den kaffibesøk-vanen med kake til etc.... Den har vi og omegn aldri hatt. Tidig ;)

For meg holder det med èn bolle i ovnen for tiden ;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør det likens nå som sist vi fikk vi, noe småtteri av frosne boller bare:) safte & kaffe er greit å ha i hus! men sånn ellers så synes jeg at når man kommer som gjester(og det vil nok komme en god del for å se på det nye vidunderet..)så synes jeg liksom det er brukelig å ha med seg noe jeg da. gjør det hvertfall selv, synes ikke at de nybakte foreldrene skal styre med det, de har da nok å holde på med alikevel! ;)

men for vår egen del så går det jo an å lage ekstra store porsjoner av middagene en tid før fødselen og fryse ned porsjoner feks, det er ikke hver dag man kommer på å spise ellers, slik jeg husker fra førstemann :P

skal det bakes i forkant av fødselen her i huset så er det fordi jeg får lyst på det der & da...feks sjokoladekake...mmmm...men det blir lite igjen av den altså! for den er miiiiin... ;)

klem:)

Skrevet

Neh, jeg baker heller ikke. Er også 34 forresten ;)

Kommer det uventede gjester og vi føler det passer med noe godt, så har vi 50 meter å gå til bakeriet, og 100 til butikken..

Skrevet

er 25.. baker ikke.. sjeldent iallefall.. kan vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg har baka i det hele tatt.. hehe..

Men tenker jo tanken da..;)

Skrevet

For meg handler det ikke om alder eller hva jeg gjør til vanlig, det er tidsfordriv. :) Fordi jeg fikk beskjed om å roe tempoet veldig pga høyt blodtrykk har jge forsøkt å finne ting å gjøre som ikke er slitsomt.

Og jeg liker godt å bake egentlig, og med tiden tilgjengelig: ja gjerne!

Og jeg synes det er hyggelig å by på noe når noen stikker innom, men ingen forventer det. Det er ingen tradisjon for sånt i vår omgangskrets heller. En kopp kaffe hadde de uansett skullet få, men jeg baker mer for meg og tidsfordriv enn for gjestene.

Skrevet

Jeg er 29, og har alltid bakt eller kjøpt inn noe godt til kaffen når jeg skal få gjester. Pleier også å ha noe i frysen eller i skapet dersom noen stikker innom. Ikke alltid det er stor servering, men kanskje litt kjeks eller is. Det er jo enkelt. Ellers så pleier jeg alltid å tilby kaffe eller te, men helst med noe til. Pleier å få det når jeg er på besøk hos andre også. Har nå vært flink å lage smoothies når jeg venter besøk. Det er jo populært både hos unge og gamle.

Skrevet

Jeg liker også og bake (kanskje jeg skulle satt en deig nå før sambo kommer hjem), men det er sjelden det blir noe til overs til fryseren :P Og får vi gjester så liker jeg å ha noe og servere - det være seg en sjokoladeplate, boller, is eller kake. Men det er nok bare sånn jeg er oppdratt - mamma er en dreeeeven baker og serverer så og si alltid noe - om det er meldt eller uanmeldt besøk :) Så det kom vel inn med morsmelka :P Og jeg er 21 år - hvis alder var et viktig poeng her.. Ellers så er sambo god på smoothien her - men helst når vi er aleine, det er jo så godt :)

Skrevet

Jeg er heller ikke typen som har for vane å skulle servere noe hver eneste gang noen kommer inn døra, og tror nok ikke jeg blir det selv om jeg sitter hjemme med et lite knøtt..... Jeg er ikke spesielt bake - glad, så jeg er så heldig at en venninne har tilbydt seg å bake litt til meg. Ikke fordi jeg skal kunne servere noe til gud og hvermansen, men da har jeg muligheten å tilby noe for de som har kommet et stykke, og ikke minst så har jeg en plass hvor jeg vet at jeg kan finne meg mat når brødskuffen er tom og ammetåken har virkelig trengt seg inn i de små grå..... Så her er det like mye mat til meg som mat til de som kommer på besøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...