Gå til innhold

Kan vi kutte ut MME nå?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:-)

Gutten vår ble 11 mnd den 23.august, å er under katagorien overvektig.

Men han er likevel godt foran gjennomsnittet når det gjelder motorisk utvikling, så det er ikke noe farlig sånn sett.

Sammen med HS prøver vi forskjellige matplaner for å se om vi kan få vekta til å roe seg. Har kuttet ned en god del på MME, i å med at det er så mye kalorier + at han likevel får MME i grøten.

Sånn som det er nå, får han bare MME om morgenen. 100ml, så det er ikke mye.

Men, nå syns jeg det ser ut som han har lagt på seg en del igjen (ser sånn ut hvertfal) å begynner å tenke om vi kanskje kan kutte ut MME helt og ersatte med kumelk? Vi har begynt tilvenning nå uansett, å det går kjempebra! Han elsker lettmelk:-)

Skal på 1års kontroll den 24.september, så skal ta det opp da også, men jeg bare lurer på om noen av dere vet om man kan kutte ut med MME når barnet er 1år? Er jo mye mindre kalorier i vanlig kumelk enn MME så det kan jo roe vekten hans en god del!!

Ble litt langt det her, men håper noen vil ta seg tid å lese likevel!:-)

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kuttet mme når hun begynte med kumelk, ja - hadde kun mme'n i tilvenningsfasen. Så det vil jeg jo tro går helt fint :o)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Da tror jeg vi bare går for det..! Så får vi håpe vekta stagnerer;-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...