Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Dere var meg??:=) Jeg kom hjem fra jobb i kveld.Begge ungene kokte av varme.Jenta på 3.5 og sønn på 7 mnd.Jeg ba sambo om å sette klærene fra vaskemaskinen i tørketrommelen.Sa at det må bli tørt til kvelden pga alt av natt-tøy til barna er der. Men neida gutten ligger i vanlig drakt og jenta i lang tynn genser!Ikke verdens undergang men litt dumt at han liksom ikke gidder.Jenta tissa på seg i sengen i natt så jeg kom ikke lenger enn å vaske overmadrass og laken før jeg skulle på jobb.Derfor sa jeg at han kunne legge henne i den andre senga hun har på rommet sitt.Men nei til det også!Hun lå uten laken i feil seng.Hadde han nå bare giddet å stelt sengen hennes så hadde jeg hvert glad til men.... Jeg sa også at hvis han fikk tid så kunne han sette på en maskin med klær(selvsagt hadde jeg sotert alt i en haug)Sånn at han ikke blander hehe!! Men sett det på 40 grader...neida det sto på 60!!! Off føler jeg snakker til en vegg! Men men....han er jo bare en mann stakkars:=) haha
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Er dette grunnen til at du ble forelsket så trørr jeg ikke tenke på resten=( Men for all del, greit å ha :en stakars mann* unnskyldning i bakhånd når han ikke klarer å oppfylle dine ønsker.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Ville vært grunn nok til krangel for meg. Dere er 2 personer i husholdningen, siden du jobber, så burde arbeidsoppgavene være likt fordelt (ikke hvis han er hjemmeværende, da er du dum som er slaven hans!!!). Sett opp små post it lapper på vaskemaskinen, senga, kjøleskapet, på deodoranten hans, inni lommeboken hans, på telefonen hans. Send melding om de foskjellige ting han skal gjøre( fordi du glemte det og han må gjøre det). MAS på han. Når han syter om masingen din, sier du: jammen, jeg må jo mase på deg (blunk til han med et skjevt smil) du er litt glemsk vet du. Og gå vekk fra en begynnende krangel og gjør litt husarbeid. Kommer han etter deg og skal starte en krangel, bare smil pent til han og si at du trodde han var glemsk ettersom ting du har bedt han om at han skal gjøre ikke blir gjort. Lokk han med en god middag i bytte mot at han gjør enkelte ting.. Spill på sjarm, sex og mat.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Dere er 2 personer i husholdningen, siden du jobber, så burde arbeidsoppgavene være likt fordelt (ikke hvis han er hjemmeværende, da er du dum som er slaven hans!!!). **** Hmmm... Men hvis *hun* hadde vært hjemmeværende, så kunne hun fortsatt forventa at han skulle tatt sin del av husarbeidet...Da skulle han ha vært slaven hennes, til tross for at han var i full jobb, og hun var hjemmeværende.... Såpass har jeg jo skjønt etter å ha lest her inne en del...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 haha!!! Du er mann du ja anonym 02.15 Nei. Men hvis han er hjemmeværende er det skikkelig dårlig gjort av han å være så lat. Er man hjemmeværende med småbarn, kan det virkelig være tidkrevende. Men man må da også kunne vaske litt. I alle fall stille inn riktig grader på vaskemaskinen, så de slipper å måtte stikke ut å kjøpe alt de har puttet inn i vaskemaskinen på nytt. Er det samme som å putte en knall rød sokk inn med hvitvasken. Hvis hun hadde vært hjemmeværende så skulle rollene bare vært speilvendte. Ikke forskjellige. Men de fleste menn jeg kjenner mener det å rydde= fjerne det som ligger på gulvet og bordet. Vaske= støvsuge gulvet og putte oppvasken i vaskemaskinen. Vaske klær= sette en vaskemaskin på, evt henge opp klærne etterpå. De fleste kvinner jeg kjennerlmener det å rydde= sette ting på sin rette plass, sette på noen klesvasker, tørke litt støv, fjerne alt av søppel fra hjemmet(dvs gå gjennom reklame+ post+++) støvsuge, ta oppvasken, banke puter, lufte sengetøyet og skifte håndklær på bad + toalett. Rydde i kjøleskapet. Vaske= Vaske vinduer, vaske hele badet inkludert sluk, vaske toalettet, vaske speil, skifte sengetøy, støvsuge+vaske gulvet, støvsuge sofaen, støvtørke+++ Vaske klær= Vaske flere omganger med klær som henges opp/går i tørketrommelen for så å brettes og legges i skapet, riktig plassert. hmmm... Og menn forstår ikke hvorfor vi ikke setter så stor pris på den enorme hjelpen vi får til å vaske hjemme.. Muligens fordi dere er til mer bry ved vasking, enn til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Det der er jo sant! Bortsett fra at mannen min kaller det rydding når han soper alt rotet borti en krok i stua, setter alt det skitne i en krok på kjøkkendisken, vasker haugevis med maskiner og setter de i korger så jeg skal henge se opp og hender det en sjelden gang at han henger det opp slenger han det bare på stativet så det blir krøllete og bruker dagevis på å tørke skikkelig. Brette klær det sier han at han ikke får til. Jeg tror at de rett og slett ikke gidder å gjøre det skikkelig. Men han er flink å vaske gulv og doen da:-) Og støvsuge!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Haha! Nei jeg er ikke mann, jeg er trebarnsmor, tidligere hjemmeværende... Men les for pokker innlegget jeg svarte på. Hvis han er hjemmeværende, da skal ikke hun være slaven hans? Men mannen skal tydligvis være slaven hennes i de tilfellene mor er hjemme med barn/a....
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Yess, jeg hadde blitt irritert, og jeg BLIR irritert, for dette er ganske så vanlig her også. Menn må oppdras. Det er bare å finne en måte å gjøre det på som ikke er for åpenbar, som ikke ødelegger forholdet.. som bevarer mannens verdighet og manndom. Men ikke veit jeg åssen det skal gjøres.. :-) Veit bare at kjefting ikke hjelper..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 off,typisk det der.trodde min var ille,men din tok kaka ja:)mange menn er jo sånn eller faktisk enda verre.godt de har oss damer da ja:)
Sånn kan det gå Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Mannen min greier fint å "stelle hjemme" akkurat like bra som jeg gjør han, men at han gjør ting på sin måte er jo hans sak og ikke noe jeg bryr meg med.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 jeg er hjemmeværende med jentene våre og jg gjør absolutt alt!men gjør ikke noe av det da..når jeg gikk gravid andre ganga,så støvsugde han få ganger og kunne sette på oppvaskmaskinen og rydde ut av den da.liker å gjøre alt selv også jeg da.nøyere jeg og da finner jeg det jeg skal ha og legger tingene tilnestegang.
Anne-B. Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 Bare en mann, stakkars? Der har du grunnen til at han gjør sånt; du lar ham. Må ikke unnskylde ham med at han kun er en stakkars mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå