Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Forholdet til min mor har blitt veldig dårlig de siste årene. Mye av grunnen er at jeg føler at hun alltid har tatt mye mer hensyn til min søster enn meg. På grunn av forskjellsbehandlingen har jeg følt meg mindreverdig gjennom hele oppveksten, hatt dårlig selvtillitt og utviklet etter hvert sosial fobi. Har prøvd å snakke med mamma om situasjonen mange ganger. Det er fryktelig slitsomt for meg å ta det opp med henne, fordi jeg blir alltid veldig lei meg og det kan ta mange dager før jeg kommer meg igjen. Å snakke med mamma om hvordan jeg har det, er akkurat som om å snakke til en vegg, hun skjønner rett og slett ikke hvordan jeg har følt det i alle år, så jeg har nå på en måte godtatt at det er viktigere for mamma at søsteren min har det bra enn at jeg har det. Jeg klarer imidlertid ikke å godta at det samme er i ferd med å skje med ungene mine. Nå har hun nemlig begynt med den samme forskjellsbehandlingen mellom ungene til søsteren min og mine. Hun er med søsteren min sine barn hele tiden og kjenner de ut og inn, og til meg forteller hun at de er SÅ flinke til alt. Mine unger ser hun kanskje hver 2. måned, og da oppfører hun seg helt annerledes enn når hun er med søsteren min sine unger. Vil ikke at mine unger skal føle at de er mindre verdt enn hennes unger. Noen med forslag til hvordan jeg kan få orden på dette?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Du får bare si det rett ut, enten rett i ansiktet hennes eller skriftlig i et langt brev.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Prøv å ta en annen innfallsvinkel. Skryt svigermoren din opp i skyene hver gang hun kommer på besøk. Fortell om alt det vidunderlige hun gjør og hvor ofte hun besøker dere. Hver gang moren din begynner å skryte om de andre barnebarna sine, si rett ut: Du er på besøk hos meg nå mamma. Ta litt interresse for mine barn også. Jeg er virkelig overhodet ikke interresert i å kun høre historier fra favoritt barnebarna dine. Om du ikke har interresse av oss, hvorfor kommer du på besøk da? Om hun begynner å protestere.. Da bryr hun seg jo i alle fall.. Kan være at moren din har tatt en interresse for søsteren din fordi du er svært selvstendig og din søster er svært trengende? Det er i så fall et kompliment til deg. Du kan prøve med sarkasme også. Spør og grav masse om søsteren din sine barn. Si nammen, ååååå, sååå fantastisk, aahhh det er jo helt utrolig... osv. Ikke gi deg. Grav og spør så mye at hun blir flau. Men du er da ikke avhengig av å ha din mor rundt deg lenger. Det er du som velger hvor mye du ønsker å bli såret selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå