frøet76 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg sliter med ryggen for tiden- to mnd fra termin- og klarer ikke sove skikkelig pga den. Spesielt vondt på høyre side( tror baby ligger der og trykker på noe), pluss til tider veldig vondt i korsryggen.. Er det skadelig for baby om jeg tar to paracet i døgnet ca?
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 de sier jo at det er bedre for baby i den forstand at mor slapper av enn at du er stresset og anspent pga vondt. da er det bedre å ta paracet. jeg er så heldig at jeg ikke har hatt så vondt at jeg har hatt behov for smertestillende, men jeg ville nok tenkt meg om 5 ganger før jeg hadde tatt noe.. prøvd avslappningsmetoder o.l men er best for barnet når mor har det bra
Enpåvei! Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde skikkelig kraftige smerter i korsryggen forrige uke.. Uutholdelige smerter, så var hos en lege og han sa jeg kunne ta paracet og siden jeg hadde så vondt sa han at jeg bør ta 2stk 4 ganger i døgnet, slik at smerten var borte.. Så det er jo tydeligvis helt greit å ta paracet..
NormaJean Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 paracet er da helt ufarlig å ta, du kan ta inntil 4 gram i døgnet, dvs 8 tabletter på 500mg. hver 4-6 time. det er jo helt unødvendig å ha vondt hvis du kan ta noe som hjelper! det gjør hverken deg eller barnet noe godt!
Engelise Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Jeg har i utgangspunktet ganske høy terskel for å proppe i meg smertestillende for jeg tok veldig mye av det i en periode og det mistet virkningen sin. Nå har den terskelen blitt lavere faktisk. Har hatt mye de samme smertene som du beskriver og det er utrolig godt å ta en paracet å få slappe av litt.. For meg så holder det med 1 pille om kvelden så får jeg sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå