Gå til innhold

WTF... Snakka akkurat med farmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket akkurat med farmor nå ang navnefesten til mini.

Og hun sa at hun lurte veldig på en ting.

Vår felles sønnen har begge våre etternavn slått sammen til sitt etternavn, med bindestrek, men med mitt etternavn til sist. (dette pga at jeg har en sønn som har mitt etternavn, så vi ville samle på denne måten).

Det hun lurte på var om mini virkelig het det...

Om samberen min var den eneste med det navnet i dette huset?

Og "ALLE" vi andre het det andre navnet?

Var ikke det frekkt ovenfor samboeren min det??

Javel, jeg visste ikke det var noen navnekrig ute å gikk jeg da?

Måtte trekke pusten dypt inn før jeg forklarte at vi var blitt enige idet, og at det aldeles ikke var synd på min samboer av den grunn.

Han hadde jo selv foreslått det slik.

Jooo, men stakkars, fortsatte hun, han burde nå hatt hans etternavn sist ihvertfall...

Jeg sa bare atd et var en annen generasjon nå en da hun vokste opp å fikk barn, på en veldig fin måte så klart.

Grr, hun kan være så spydig den dama.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da har jo ikke farmora di skjønt dette med bindestrek helt, for med ditt etternavn sist er det jo pappen sitt som kommer til å være det navnet som man slår opp på i telefonkatalogen, etc. Så mange ønsker at sitt etternavn skal være først når det er bindestrek. Men, det endrer jo ikke at hun blander seg i ting hun ikke har noe med.

Skrevet

Jeg synes ikke det virket så frekt. Ikke frekkere enn svaret:P

Navn er ofte betent, man bør alltid trå varsomt. Og særlig blandt de eldre...

Skrevet

Stakkars, ja, hehe! Er det mulig =P

Barna våre har også bindestrek etternavn, mens vi (inntil videre!) har våre egne etternavn. Men må si jeg blei litt grim på mora mi når hu høyt og tydelig sa at hun synes jeg burde bytte til mannen min sitt etternavn. Mannen min har egentlig ikke lyst til å bytte etternavn, men går litt motvillig med på det likevel. Iom at vi er gift vil jeg at hele familien skal ha samme etternavn, ikke 3 forksjellige slik det er nå =P

Skrevet

Jo, jeg er klar over at svaret virket litt spydig.

det var litt av poenget, være spydig på en fin måte.hehe.

Nei, farmor har trødd over mine grenser en gang for mye, og hun vet veldig godt at etter den gangen så bør hun passe seg.

Men allikevel, hun klarer liksom bare ikke la vær enkelte ganger.

men dette er bare støvkorn i forhold til hva hun har klart å klemme ut av seg, la oss bare si det slik, jeg er den eneste i familien hun noen gang har sagt unnskyld til.

Skrevet

Nå er jeg så gammeldags jeg da at jeg faktisk har stusset på min bestevenns sønn og hans navn også. Barnet var nemlig døpt innen han fikk vite om hans eksistens og han har farens etternavn som mellomnavn og morens etternavn. Greit nok det egentlig, men jeg ville mene det er mer "riktig" med farens navn sist...

På den annen side, svigermoren din la det nå frem på en merkelig måte, stakkars som er alene om å ha det etternavnet?! Vel mora hans og resten av familien har det vel så han er da ikke ensom i verden:p

Skrevet

Hihi, det var farmoren MIN jeg snakka med, ikke moren til samboeren.

Nei svigermor er ikke ensom, bare glad og fornøyd hun.

Farmoren min er litt rar, skulle jo nesten tro at han skulle bli glad,det er jo hennes etternavn gutten min har sist da..

Skrevet

Åh, da stiller det seg jo litt annerledes, farmor er vel en gammel dame hun. Og med de meninger som følger med.

Min svigermor, og mine besteforeldre har måttet tygge LENGE på fornavnene til mine jenter. Spesielt minsta som heter Eira, det ble litt mye for de gamle;)

Skrevet

Jammen, Eira? Er det så spesielt for de gamle altså?

Hm, Det som er så fint, og det høres jo ikke så kjempe nytt ut, menmen.

Det er vel ikke så lett å henge med.

Mormoren (min) har også gått inn å prøvd å styre hva jeg skal kalle nr2 her, på denne måten...

Bare eks navn;

Ja Birk er fint, det likte jeg, og nei Truls likte jeg ikke så godt, nå skal du får høre hvorfor det ikke er så veldig fint... OSV... Men det er jo du som bestemmer, men Birk var da et nydelig navn, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...