hysterika Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Vi skal velge skolemelk, og en av mulighetene er kakaomelk. Det er ikke det samem osm sjokolademelk, er det? Kakaomelk er uten tilsatt sukker, eller?
hysterika Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2008 jeg sjekka med tine.no, og fant svaret: TineMelk Kakao er en skolemelk som tilbys til alle landets grunnskoler. Melken har mild smak av kakao, inneholder kun 0,7 % fett, er tilsatt mindre enn 1 % sukker og den er beriket med vitamin D. Melkesukkeret er spaltet slik at melken kan drikkes av de fleste som reagerer på melkesukker. TineMelk Kakao tilfredsstiller ernæringsmyndighetenes krav til skolemelk. TineMelk Kakao er laget av laktoseredusert melk, noe som gjør den naturlig søt. Den er samtidig godt egnet for personer med laktoseintoleranse. TineMelk Kakao inneholder 0,2 g laktose per 100 g. TineMelk Kakao er høypasteurisert og homogenisert.
Blåmandag¤ Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Datteren min får det på skolen, hun har laktoseintoleranse. Hadde vel egentlig helst sett at hun drakk vanlig laktoseredusert melk, men når det ikke finnes i små kartonger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå