bøllefrøene Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 her er det omgangsyke som går.. kun en av tvillingene som har fått det.. pluss pappan.. kastet opp alt siden i går ettermiddag. i natt og dag tidlig har han kun drukket farris og eplemost. bæsjet ca 1-2 ganger i timen.. fått litt melk i kveld.. ser ut som han holder på det. når bør jeg evt kontakte lege?? lurer på hvor lang tid det tar før oskar blir syk?? noen som har opplevd mye sykdom med tvillingene sine?? blir alltid begge syke likt osv??
phantomet Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Det er allmentilstanden som styrer...og med omgangssyke er det aller viktigste å få i ungen væske. Så lenge bleiene ikke er helt tørre, og man får i den lille litt væske er det greit... Etter tre dager ville jeg vurdert om en legesjekk var på sin plass...eller om barnet ser dehydrert ut før den tid... Jeg vil tro at det er med tvillinger som med søsken ellers...Om sykdommen er svært hissig og smittsom er det lettere at begge får den...men det er jo ikke alltid at ungene smitter hverandre. Bare pass på å ha god håndhygiene og ikke la den ene sutte på den andres smokk etc... Omgangssyke er svært smittsomt...så jeg ville vært nøye med å bytte håndklær ved stell på stellebordet osv...og vaske, vaske vaske... Håper dere andre slipper unna. Ønsker Albert og pappaen god bedring! Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå