Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og nistirrer på tvn i mageleie...

Enkleste måten å trene nakke på, tv er nemlig det mest spennende i verden. (selv om den ikke er på!)

Så til dagens spørsmål, husker man hvor store deres små var ved 3 mnd kontrollen? Og hva de var ved fødsel?

Jeg får en del kommentarer fra barnelegen om minstas vektoppgang nemlig.

Hun veide 3015 ved fødsel, 5795 ved 6 ukerskontrollen og 7,4 på 3 mnd.

Vekt og lengde følger hverandre dog...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsten her veide noe over 7kg på 3mnd, husker ikke eksagt. 6,1 på 6 uker. 2990 ved fødsel. Helsesøstra kommenterte at han fulgte kurva flott =) Ligger å kaver ved puppen han da - ikke helt fornøyd for tida =P

Skrevet

Ja, det var jo rimelig likt min babybuddah det:)

Hvor lang er han?

Lurer jo også litt siden hun vaier 1,2 kg mer enn neste baby i barselsgruppen:p Hun er liksom gigantisk ved siden av dem:p *søte bolla*

Skrevet

*finne helsekortet---*

Æsj, fant det ikke! Men trur kanskje han var 62cm?

Men han har ei venninne som er 3 dager yngre enn han og hu er like stor, hvis det var noen trøst =P

Alle mine har vært små når de blei født, men har hatt godt matvett =P Førstemann begynte utafor skjema(2780g) og på første kontroll var han på øverste streken! Hehe! Gla i mat, ja!

Skrevet

Å fy søren, jeg som trodde tulla her var stor. Hun var 8,280 kg og 68,5 cm på 3 mnd kontrollen:)

Bare mm, så det gikk lett av da hun begynte å bli mer aktiv.

Skrevet

Husker ikke helt, men tror han var rundt 61 cm og mellom 5-6 kg et sted. Han var vel 7 kg når han var 5 mnd tror jeg.

Ved fødselen var han 3500 g og 51 cm

Skrevet

Finner bare fra da hun var 4 mnd, da var hun 64,2cm og 6980 gram.

3578 gram og 51 cm da hun ble født.

Skrevet

Eldste var 3910 g og 56 cm da han ble født, og 8.2 kg og ca. 67 cm kg ved 3 måneder, gikk veldig opp i starten men er nu en helt normalt lang og tung toåring.

Minste var 4225 g og 52 cm ved fødsel og 6.8 kg og 66 cm ved 3 måneder :)

Skrevet

oj.. 3570 og 51 da hun ble født.. 5400 og 61 på 3 mnd kontrollen.. lang og tynn da..

Skrevet

Eldste var 3850 g og 52 cm lang ved fødsel og 6,3 kg på 3 mnd kontrollen...tror hun var noen og 60 cm lang.

Minste har ikke vært på 3mnd kontroll enda ;o)

Skrevet

Min var ca 3,8 ved fødsel, og ved 3mnd var han 7,1 kg og 67cm. Var nesten 9kg da han var 6mnd. Vekt og høyde har fulgt hverandre her også. Husker jeg kom på første barseltreffet da de var 2mnd, og min så ut som han var mye større enn de andre, hehe, kjenner igjen det der:)

Skrevet

Spetakkel, ja det var gutten sin det!

Kun mm her i gården også:)

Skrevet

Den heldige eier av et barn, oi oi, jeg har ena litt til å treffe det også:)

MEn det er litt uvant for meg, siden vesla jo er liten og nett, hun er 2 år og snart 11 kg, minst i barselsgruppa sist gang og fremdeles nett...

Også kommer storesøster og bruker klærne ved 3 mnd som storesøster brukte når hun hadde begynt å gå!

Skrevet

Ser det er like mye variasjon på babyene som på oss voksne igrunn:)

Litt moro å sammenligne litt siden minsta virkelig er helt forskjellig fra vesla:)

Skrevet

Jenta mi er lita hun da i forhold til dere..

hun var 3580 gr og 50 lang ved fødsel...

på 3mnds kontroll var hun 4270 og 59,5 lang

8mnds kontroll var hun 7750 og 68 lang....

jenta mi også elsker å se på tv dog da med tv'n på :)

Skrevet

Hadde ei stor tulla da hun kom ut, nærmere 4,5 kg. Så vil nok si du har ei som vokser fort ja:)

Hehe, skal ikke se bort fra at lillesøster snart blir større en storesøster da:) Sikkert et snedi syn der du kommer trillende med den største jenta i vogna, mens du lar den minste gå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...