ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Legger det ut her og for vil ha mange meninger:) Mannen min er fra Ukraina så synes jeg kan tillate med å gi sønnen vår det navnet. Synes det er et fint navn og at funker greit på norsk også når man staver det Dimitri (høres ikke rart ut og er ikke vanskelig å uttale). Men er det FOR russisk? Vil ikke at folk skal se for seg en slem terorrist fra en amerikansk 80-tallsfilm (når alle skurkene var russere, hehe) når de hører navnet til lille gutten min;) Men lurer på hva dere synes om det. Er det fint eller stygt? Noen som har noen assosiasjoner til navnet?
AneB Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hadde en hest så het det, så sorry....hesteassosiasjon. Men det var en skikkelig grei hest!!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Kjenner to fra Hellas, en som heter Demitra og en som Dimitri. Synes ikke det er sps. russisk, synes det er to veldig ok navn jeg da.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg syns det har fin klang, jeg ) Hadde nok reagert litt mer om begge var "etnisk norske", men med arven gutten har så er det kjempefint. Ville nok stavet det "rett frem".
Spanskeflua Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Det eneste jeg assosierer det med er en russisk gutt, ikke noe mer egentlig.
cherry coke Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Jeg er stort sett glad i russiske navn og jenat mi har ett russisk navn (ganske vanlig i andre deler av verden også). Dimitri er et fint navn synes jeg og spesielt siden pappan er russisk. Hadde blitt for spesielt om begge forledrene var norske=)
PopUp Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Jeg tenker KUN russisk, men det er fordi jeg absolutt ikke er vandt til navnet.... Jeg hadde nok gått for et mer "norskt" navn om dere bor i Norge, men skjønner jo hvorfor du vurderer det )
hEiSvEiS Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Før jeg leste hva du hadde skrevet, tenkte jeg at det hørtes veldig russisk ut. Men det trenger ikke være noe negativt i det da:-) Jeg syntes det er fint jeg. Men ville valgt å skrive det rett frem, altså Dimitri.
hit og dit Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Eg synes Dimitri er finast av dei tre skrivemåtane. Forbinder det meir med greske gutar enn russiske, men det er fordi eg kjenner tre. Relativt vanlig navn i hellas må vera. Fint navn.
Gjest Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Flott navn, men nå skal jeg tenke litt negativt...Har han sin fars etternavn? Begges? Tenker på fremtidige evt arbeidsgivere og har fått med meg at mange sorterer bort "utenlandske" navn. Kanskje en fordel med et "norsk" mellomnavn eller noe? Nesten litt flau over at jeg skriver dette, men det er jo faktisk slik utrolig mange arb.givere fungerer.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2008 Har tenkt tanken selv.... Han skal ha begge sine etternavn, altså mitt meget norske etternavn som mellomnavn..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2008 Ingen som ser for seg en kjempeskurk altså.. Det var det jeg ville høre;) Hehe:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Ser for meg Russland og en middelaldrende mann med pels lue, i en altfor liten svart skinnjakke, trange jeans, og regnfulle høyblokker.. Sorry:-(
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2008 Haha.. Det var vel ikke det jeg ville høre, men en av asossiasjonene jeg var redd folk hadde.. Hehe.. Ler litt for meg selv her.. Vært mye i Russland eller?
Gjest Skrevet 28. august 2008 #15 Skrevet 28. august 2008 jeg liker det ikke..Sorry. får veldig assosiasjoner til russland hva med georg? det funker:-)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2008 Georg funker absolutt, men det er jo han gamle grisen i Hotel Cæsar, så det går jo ikke på min lille baby.. Hehe:)
bente69;) Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 Nei, det har jeg ikke sansen for. Lyser russer av det navnet, spør du meg.... Er sikkert flere navn som er like i begge landene:)
cherry coke Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 Gjør vel ingenting at det lyser russer av navnet? Han er jo halvt russisk=)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. august 2008 Det er det sikkert.. Men tenker jo på dette navnet fordi jeg liker det, ikke bare fordi det kan uttales på begge språk.. Men vet ikke altså.. Er bare 20 uker på vei så har goooood tid:)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. august 2008 Hehe! Sant vel? Synes ikke det gjør noe man får asossiasjoner til Russland av navnet, bare det ikke er sånn russerfilmskurk-navn:) (Mannen min hadde blitt ganske sint hvis han visste vi satt her og snakket om russere, siden lillegutten blir halvt ukrainsk da.. hehe)
Dailis Skrevet 28. august 2008 #21 Skrevet 28. august 2008 Det e et veldig fint navn, men det er det mest russiske navnet jeg kan tenke meg. Når jeg tenker på russiske navn er det det jeg tenker på først:P Men det er fint:)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #22 Skrevet 28. august 2008 Hihi:) Det mest russiske navnet jeg kan tenke meg er Borris! Hehe! Det heter pappan til mannen min så oppkalling etter farfar blir hvertfall uaktuelt;)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #23 Skrevet 28. august 2008 Tenker for øvrig på han sexynessen som var med i den 1. (?) sesongen med "skal vi danse". Yum, yum!
blåbæret Skrevet 28. august 2008 #24 Skrevet 28. august 2008 Dimitri syns jeg var fint, likte ikke de andre skrivemåtene! Og innen han vokser opp er nok de fleste vant til ikke bare norske navn i et fler kulturelt Norge! var stolt av at han er så heldig å få to språk gratis, ikke noe å være flau over, men en stor gave!
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. august 2008 Forfatter #25 Skrevet 28. august 2008 Hehe, husker ikke han jeg, men det var jo ikke en dum assosiasjon;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå