*enfalmawen* Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Og det var helt forferdelig! Da vi kom inn i fellesavdelingen og jeg hadde sagt hei og gitt han en klem spurte jeg den ene av de tre tantene som var der om han hadde vært rampete idag. Igår fikk vi vite at han hadde slått ei jente, og ikke var så flink til å dele, derfor spurte jeg. Da sa hun at han hadde nok det, men at veldig mange av de på avdelingen var inne i en sånn rampete periode nå. Og så kom den ene av de to andre og så viste hun oss kinnene til en liten gutt som satt og lekte på gulvet, og han hadde to digre blå bitemerker. Ett på hvert kinn. Og så spurte jeg litt sjokkert "Er det Adrian som har gjort det?" og da sa hun litt surt "det var visst det!" Jeg ble helt på gråten. Han har aldri gjort noe sånt før, og han og storebror er ofte i tottene på hverandre men aldri noe sånt som dette. Og måte hun sa og viste det på, jeg syns det var unødvendig. Vil nesten ikke ha han i barnehagen imorgen, men jeg må jo på jobb. Var det en grei måte for henne å si det på, overreagerer jeg her?
Banshee Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Biting, kloring, lugging osv er en fase alle småbarn går gjennom som regel, men for å få bukt med det må det sies meget klart ifra at det ikke er lov (selvfølgelig). Send han i bhg du i morgen, du skal ikke ha dårlig samvittighet. Det er de ansatte som må sette han på plass i barnehagen, det kan ikke du som ikke er der. Du får ta kampen hjemme om han skulle begynne hjemme. Og ikke bry deg med hun damen, de burde fremfor alle vite at det er helt normalt at barn går gjennom dette, det er instinkt på lik linje med revevalper som lekesloss.
Dronningen! Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Mellommenneskelig kommunikasjon er aldri lett, kanskje hun ikke mente det slik du tolket det? Aldri lett å gi slike beskjeder og heller ikke være den som mottar de. Biting kan være en del av barnehagetiden og det er nesten ikke til å komme unna, trøst deg med at det går seg til når barna får mer språk...
du og jeg og vi to Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Det synes jeg var uprofesjonelt av henne! Leste du Foreldre&barn nr.8? Der sto det om biting, synes det var veldig nyttig lesing! Blant annet står det at 1-2 åringer har biting naturlig i dem, som en refleks. Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten din er da. En føreskolelærer som er intervjuet i artikkelen svarer på spørsmål om hvordan foreldrene reagerer på slike episoder: De blir naturlig nok lei seg, enten de har et barn som biter, eller barnet som er blitt bitt. Men vi orsøker å avdramatisere problemet, og forklarer at dette er helt naturlig for så små barn, og at det ikke har noe med at de er dårligee foreldre å gjøre.
susemor-3 små Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hei Jeg kjenner meg dessverre SÅ godt igjen i hva du skriver. Jeg har kommet litt for mange ganger i bhg, og fått beskjed om at prinsen på 2 har vært innblandet i "episoder" slik du skildrer. Jeg har til og med blitt innkalt til spesialsamtaler med ped.leder pga hans dårlige oppførsel. Det er så vondt! Lille gutten min er jo selvfølgelig god som gull hjemme, og vi forstår ikke hvorfor han oppfører seg slik i bhg. Jeg gir han jo min fulle oppmerksomhet hjemme, og skjønner selvsagt ikke hva jeg gjør "feil". Men bgh har i hvert fall fokus på problemet, og prøver å ha et opplegg til han som skal forebygge. Derfor ble han også mye bedre før ferien, og de første ukene etter ferien virket det også som alt gikk på skinner. Jeg var så glad! Lettet for hver dag jeg hentet og fikk beskjed om at han hadde vært snill gutt... Så derfor ble det skikkelig nedtur i forrige uke da jeg hentet en dag, og fikk beskjed av avd.leder om at han hadde både bitt og klort den dagen... Jeg ble knust, og fikk som du sier, lyst til å melde han ut av bha med omgående virkning, hehe. Heldigvis har jeg fått beskjed de siste dagene om at han har blitt bedre igjen, og at det ikke har vært noe "særlig" å henge seg opp i... Jeg har derfor ikke så mange gode råd fordi vi er nok litt i samme båt. Det som er viktig, er at de ansatte prøver å fortelle deg om problemene på en litt diskre måte, de har jo taushetsplikt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå