Gå til innhold

Flere som har tannlegeskrekk her inne????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere MÅ gå til tannlegen????

Jeg har prøvd både lystgass og stesolid (beroligende medisiner) når jeg skal til tannlege, men får ikke gjort noe. Blir hysterisk, skjelver og er livredd. Resultatet er nå 2 visdomstenner som MÅ fjernes, og en jeksel som må rotfylles... Aner ikke hva jeg skal gjøre, må snart manne meg opp å bestille time, men jeg vet jeg kommer til å ende opp med å gå uten å få gjort noe... hva gjør dere? Er det håp for stakkars meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg skal til tannlegen, så får jeg to ibux (eller er det to paracet??) og to valium.

Når de begynner å virke så blir jeg slept inn i stolen der jeg blir liggende og skjelve ukontrollert av ren og skjær angst.

Har du prøvd narkose?

Skrevet

jeg er livende redd:(

jeg har en tendens til å vente lengst mulig. jeg har flere hull nå og men så lenge jeg ikke har vondt ringer jeg ikke.

vet det er dumt men jeg griner meg i søvn når jeg vet jeg har time og sånn:(

Skrevet

Hvor bor du i landet?

Har du vurdert å få behandlet selve problemet; tannlegeskrekken?

Det er faktisk mulig å bli så "frisk" at man kan klare å gjennomføre behandling på vanlig måte.

Ellers er Valium og andre beroligende, Midazolam eller Flunipam kan gjerne også hjelpe? Narkose er jo evt siste utveien.

Lykke til, håper du får hjelp. Og husk! Hvis du har en tannlege som du føler ikke tar deg på alvor, så skift! ¨

Skrevet

jeg vet ikke defenisjonen på tannlegeskrekk, men jeg akter ihvertfall ikke å gå til en, ikke fordi jeg er redd for dem, men fordi de stjeler alle pengene mine og det går jeg ikke med ¨på frivelig!

Skrevet

Bor dessverre på en liten plass på nordvestlandet. Så her er nok ingen eksperter på tannlegeskrekk... Her er faktisk bare to tannleger i bygda her, så ikke mye valg!

Stesolid hadde null virkning på meg, så er litt i tvil om disse andre beroligende også. Narkose er jo et alternativ, men er det ikke skrekkelig dyrt????

Skrevet

Narkose er skrekkelig dyrt ja, hvis du må gå privat og betale det selv. Hvis du får gjort det på sykehus (som da selvsagt må utføre tannbehandling) så er det vel bare en egenandel. Men da må du henvises fra vanlig tannlege som må anbefale at du får dekket det..

Det finnes en avdeling for tannlegeskrekk i Bergen http://www.uib.no/odfa/odontofobi.htm

Snakk med tannlegen din og se om dere ikke kan finne en løsning i lag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...