Gå til innhold

Hva syns dere?? trenger meninger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 26 år og taxisjåfør, er litt overvektig og er blitt gravid.... Er ikke noen regler for hvor lenge man kan jobbe i det yrket som gravid. Hva hadde dere tenkt om en gravid sjåfør når dere skulle tatt taxi? Vi er jo fritatt for beltebruk og får ikke bruk slips o.l p.g.a farer med gale mennesker. Lurer litt på det her,ble litt tatt på senga når jeg fant det ut. he he..... er jo liksom en del løfting av rullestoler,bagasje og greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg hadde tenkt noe annerldes;) Vi løfter også i den jobben jeg har (ansatt i klesforretning) på varer, utstillingsdukker o.l Løfting tror jeg de fleste yrker har hvor man jobber med mennesker, så man må regne med litt. Men husk å si ifra hvis du kjenner ubehag i rygg og bekken.

Skrevet

Vil naturlig nok gi meg når magen begyner å bli så stor at den er til hindring.... Blir voldsomt tl tider.... må legge sammen rullestoler og rullatorer og løfte høyt opp i bagasjen og bruker gjerne magen til å dytte det innover mens jeg løfter.... hørtes rart ut men,magen er ikke så lang,men det er hjul på disse tingene. he he.... lurer bare p hva folk vil tenke... er 70 timer i uken gjennomsnittelig.

Skrevet

Du jobber til du ikke klarer mer, og ber om tilrettelegging snarest;) Det har du krav på i alle typer jobber. Ikke alle arbeidsgivere som er like flinke til å følge dette, men da har du prøvd å gjøre ditt i hvertfall. 70 timer i uka er mye, du kan jo trappe ned hvis det er mulig kanskje? Jeg har løfta og styrt på alt mulig, men det er veldig forskjellig fra kropp til kropp åssen den reagerer. Du må ikke gjøre noe som føler vondt og feil for deg selv.

Skrevet

Hvorfor er du fritatt for beltebruk, ingen gravide er da det lenger, blir bot det... Bare hjerteopererte med legeattest som slipper den boten.

Men til det du spør om, det er mye løfting i jobben min også, men kroppen tåler fint å løfte det den er vant til selv om du har blitt gravid. Synes du bare skal jobbe på så lenge du føler deg frisk, og får du problemer med rygg eller bekken pga løftingen tar du det med legen din da. Lykke til!

Skrevet

he he... er ikke fritatt for beltebruk som gravid. men som drosjesjåfør.... på grunn av kvelning og greier bakfra... vet aldri hva slags mennesker vi får i bilen i byen og sånn.... Jeg vil gjerne jobbe så lenge som mulig.... Trodde kanskje eldre og noen andre mennesker ville ha litt "fordommer" mot det. det er mange som sier de ikke forstår at jeg tør å være ung jente å kjøre drosje med fulle folk og alt som følger med.... å være gravid i tilleg ville jo gitt mange eldre hakeslepp virker det som...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...