babylengsel Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Må bare be om hjelp fra dere oppi all babylaginga.Dette er jo litt utenom tema i dag,men kanskje en snill sjel der kan gi meg råd. Blir gal av denne vondten:-( Natt til i dag startet smerter bakerst i overkjeven(venstre side) Dette har øket på og er redd det er en betennelse der visdomstanna holder på å bryte opp:-( (vanskelig å kjenne etter om den er helt oppe. Er det lett å få betennelse der?Det er ikke tannpine.Har vondt når jeg gaper også,skikkelig ubehagelig. Noen som har hatt det slik,må den fjernes? Mannen sier at jeg kan få antibiotika kur og bli kvitt betennelsen, Noen som har hatt det slik? Vil ikke høre skrekk historier,noen som kan bidra med noen trøstende ord??? Hilsen ei som er bekymret og tannlegen er ikke på jobb før mandagen.
miss_aimee Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Klarer du å kjenne med tunga om tannkjøttet rundt er opphovna?
babylengsel Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 vanskelig...men når jeg stryker med tommelen rundt om kring gane veggen nært tanna er det så sårt og ømt.Tann kjøttet er også sårt og ømt på den ene siden. Skyller med corsodyl og og solhatt ekstrakt.
miss_aimee Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Er du gravid? For tannkjøttet mitt ble helt opphovna forrige gang jeg var gravid, spesielt rundt visdomstanna... gikk til legen og hun bare sprøyta saltvann i det og det var borte dagen etter... Håper du har ca det samme! Lykke til!
Shauri Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk betennelse når den ene visdomstanna mi kom opp. Var helt j**lig! Fikk penicillin og time for trekking. Når jeg kom for å trekke den var betennelsen helt borte, og dermed slapp jeg også å trekke. Mye bedre for tannen å få komme lengst mulig opp før den trekkes sa tannlegen. Gikk et par uker så begynte det å verke igjen og jeg måtte ta tannen bare for å bli ferdig med det. Kan nevne at jeg har vanvittig tannlegeskrekk.. men jeg overlevde.. 2 ganger, å trekke visdomstenner. Krysser fingrene for at de andre to ikke kommer.
babylengsel Skrevet 28. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2008 Tror ikke jeg er så heldig å være gravid nå...men har virkelig fått alt mulig nå :underlivs sopp:-( + trøtthet + nå dette med tann kjøttet Skal ta en test om jeg begynner å tro at noe er i "gjære".... Skulle ønske det var noe av det samme jeg har,som du hadde:-) XXX
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk en gang veldig vondt pga en visdomstann.. Det verket og jeg fikk "kjevesperre".. Klarte ikke åpne munnen nesten.. Da gjorde det veldig vondt!! Dro rett til tannlegen etter en dag og fikk akuttime. Tannlegen bare trakk den tvert. Fikk bedøvelse, og vips var den borte. Smertene forsvant likeså :-) Jeg tror jeg var litt heldig, for røttene var ikke så lange. Så krevde jo ingen operasjon. Tanna hadde ikke vokst helt ut.
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Hei! Har opplevd det samme. Veldig vondt! Jeg måtte skylle med corsedyl med sprøytespiss som jeg skulle føre mellom tanna og tannkjøttet fordi det var der betennelsen satt. Får kjøpt butt spiss på apoteket. I tillegg fikk jeg pennicillin også. Ble borte etter få dager. Det finnes tannlegevakt i helgene! Be om hjelp:-) Ikke nødvendig å ha så vondt!
babylengsel Skrevet 28. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2008 Har jo skikkelig tannlegeskrekk:-( Må bare psyke meg opp til at det blir trekking.Har trekt før en visdomstann i underkjeven,det var så grusomt vondt etterpå...ble sykemeldt 2-3 dager. I tillegg blør jeg så lenge etterpå,er ikke blant de heldige som slutter å blø etter 1-2 timer. Håper at de ikke trekker,når jeg har betennelse. Takk for gode råd med sprøytespiss til skylling og slikt.
manne86 Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 heisann...jeg har hatt det akkurat sånn nå, begynte på mandag, værre på tirsdag. det var vondt å gape og tygge. jeg pusset bare godt å brukte tanntrå.Så blei det helt bra til i dag. Har hatt sånn flere ganger, (har litt angs for å trekke de "vise tennene")hehe jeg trekker ikke noe før det blir hull... Håpe det hjelper på deg, betennelser pleier å gå over av seg selv med god rengjøring å tolmodighet.Det så tannlegen til meg første gangen Blir det for ille så skader det jo ikke å ta en skjekk da!!!
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 Hei. Jeg har hatt noe liknende med to av mine. begge gangene var det betennelse i tannkjøttet rundt. Den første gng(4år siden) fikk jeg pencilin og noe greier stappa ned rundt tanna. fungerte veldig bra og har fortsatt den tannebissen. Andre(i år) gangen ble jeg anbefalt å trekke. Gikk veldig enkelt og greit. I mellomtiden har jeg hatt litt småbetennelser, og da har jeg tatt frem tannbørsten og skrubba skikkelig til det begynnte å blø. Det har hjulpet og betennesen gikk bort da i løpet av en dag eller to. men sist var ikke det nok. Det har hvert tann i sikte de gangene jeg har hatt vondt. Så vet ikke om skrubbemetoden vil fungere for deg. Var heller ikke så ille å trekke den jeg tok heller. Kråsa bare litt og vips så var den borte:) Lykke til med den vise tannebissen.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk en kjempebetennelse i/rundt den ene visdomstanna oppe.. og hele kinnet.. klarte nesten ikke prate. tannlegen trakk den, og alt vondt var borte omtrent det sekundet den var ute. Dessuten sa han at de oppe er veldig lette å trekke, de nede er mye vanskeligere og skaper ofte litt "problemer", hva han enn mente med det. Så kanskje det er like greit å få den ut med en gang? (de 3 andre har vokst helt ut uten problemer) Lykke til :-)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Hei, vil bare si at gravide har større sjanse for å få tannkjøttbetennelse. Derfor bør man alltid si fra til tannlegen dersom man er gravid....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå