*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Vi har bestilt oss en Mitsubishi varmepumpe.. Men jeg lurer på litt - Merke og prisklasse? - Fornøyd/ikke fornøyd? - Har dere spart strøm? - Mye støy? - Hvor har dere plassert den?
skorpionfruen Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 vi har ei panasonic. En husdyrvariant, som støvsuger seg selv og spytter ut på utsiden. Må rengjøres mye sjeldnere. Husker ikke pris, men kansje 15-20 000 en plass. veldig fornøyd meg den holder ikke varmen alene ved sprengkulde så da er jeg glad vi har peis i tillegg. Aner ikke om vi har spart strøm, men den fornyer lufta og det er viktig for meg. Støyer litt, men jeg plages ikke av det. Er en jevn stille dur. Den er plassert i stua, ganske stor innedel men sjeners ikke av den.
hEiSvEiS Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Ja, vi har. fujitsu - kostet ca 18000 Fornøyd Tror vi sparer strøm, er ikke så flink å følge med Lite støy Har plassert den ved spisestuen under vinduet, "tanken" står på altanen
LegallyBlond Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Har samme merke som dere. Midt på treet dyr tror jeg (samboeren som ordnet det gjennom jobben). Er iallefall en som har vært best i test. Vi er veldig fornøyd, den fungerer utmerket! Kjøpte en som er tilpasset arealet på det huset/etasjen. Bruker den også som air condition om sommeren, super til det bruket også. Aldri hatt det så godt og varmt om vinteren og så kjølig og godt om sommeren =) Plassert oppe på veggen (anbefales pga best effekt, og også supert med tanke på barn som ellers ville vært bortpå og pirket i den) i en krok i stuen der den ikke er så iøyefallende. Viktig å plassere den der du trenger varmen mest og gjerne ett sted hvor det blir litt sirkulasjon. Ja vi har spart en del strøm. Kjøpte den midtvinters forrige vinter, så er først denne vinteren vi ser hvor mye vi sparer på den. Den støyer ikke mye nei. Er litt lyd, men blir fort vant til det.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Vi har en Mitsubishi (husker ikke typenr) kosta et par og tjuetusen ferdig montert. Fornøyd ja, ikke fullt så fornøyd med plassering (vi har litt klønete planløsning, så nå i ettertid ser vi at det nok hadde vært lurere å plassere den litt annerledes, men pumpa i seg selv er vi fornøyd med). Spart strøm aner jeg ikke, egentlig har vel selve strømregninga steget, da vi har fyrt med olje tidligere. Men den gir jo mye mer varme for pengene enn panelovnene vi har i reserve, og vi har jevnere temp enn feks ved vedfyring. Litt støy er det jo men ikke mye, og man blir fort vant. Bråker mindre med varmepumpa enn den nå "litt gamle" stasjonære pc'en ;o) Vi har en "gulvmodell" (dvs henger på veggen som en radiator, men nede ved gulvet) - det var mitt kriterie for varmepumpe - liker ikke de som henger oppunder taket. Ble også deilig temp på selve gulvet i god radius rundt pumpa noe som gjorde at det var gooodt for snuppa siden hun hadde lekekroken sin der (hun var 2 da vi fikk den og har aldri vært opptatt av å feks plukke på den, den er helt uintr).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå