klorin Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Er 7 uker på vei og har lagt på meg 2 kg. Er det mye?
Gulle84 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hei! Jeg 8+4 og har også lagt på meg to kg. Dette bekymrer meg veldig, da jeg IKKE vil fortsette i denne farten frem til april! Snakket imidlertid med jordmor og har lest litt på nettet om dette her, noe som roet meg litt. Det er normalt å legge på seg helt i starten, selv om fosteren et pitte lite. Masse ting som skjer i kroppen, ekstra blod osv ( helt ærlig så er jeg ikke helt sikker....) så det skal være sånn. Spesielt hvis du er liten å spe fra før. Jeg for min del er helt normal... normal i den forstand at jeg har litt fett på kroppen som jeg kan leve med, men har likevel helt noia for å legge på meg mer. Jeg satser på at med et sunt/normalt kosthold og litt trening så går det bra.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg har to svangerskap bak meg og har lagt på meg 30 kilo begge gangene, men var tilbake i min normale vekt 65 kilo etter ca et år begge gangene også. Jeg har også lagt på meg snart 3 kilo og er i uke 9 nå. De sier det er gjennomsnittlig å legge på seg 14-15 kilo i løpet av et svangerskap. Gjennomsnittlig, så da er jeg en av de som drar gjennomsnittet opp da hehe.
Gulle84 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Så lenge de går av igjen så må de bare komme!!! Men så er det jo enkelte som ikke er så heldige også.... det kan man ikke vite på forhånd, hvertfall ikke som førstegangs
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Jeg la på meg 33 kg med lillegutt!! IKKE moro nei, og siden jeg ikke fikk til å amme (grunnet hastesnitt og ikke melk i puppene) måtte jeg trene av meg omtrent alt sammen Så jeg brukte nesten hele permisjonen min på elixia... !! Klarte å slanke vekk 36 kg på 9 mnd. Begynte å jobbe når lillegutt var 10 mnd og på snek det seg 15 kg på 6 mnd igjen! Grrrrr............ Derfor jeg har bestemt meg for å være ekstremt forsiktig denne gang. Veier mer enn jeg burde i utgangspunktet og er 10 uker på vei og minus 4 kg Legen er veldig fornøyd med det ettersom jeg er overvektig fra før. Jeg er sykemeldt og lillegutt går 100% i bhg, så jeg svømmer 4 ganger i uka, og det er super trening Jeg syns det er deilig å ha første svangerskap friskt i minne som "skrekk og advarsel" Det er lett å kose seg litt ekstra når en er gravid, men det skal faktisk av igjen etterpå også..
Trollmor_83 Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Jeg har gått opp 3kg allerede er ca 8uker på vei. Føler meg kjempeoppblåst. sist svangerskap gikk jeg ned noen kilo i begynnelsen før jeg begynnte å legge på meg. Gikk vel opp ca 11kg, og de brukte jeg et år på å bli kvitt etterpå Håper jeg kalrer å bli kvitt kiloene fort etterpå denne gangen, uansett hvor mye jeg går opp.
Vil Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Fant den her inne, men limer inn her også: Tabell for gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå