Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 For et par uker siden sluttet lille rosa å sove på dagtid da vi opplevde at hun var særdeles kvikk på kvelden og absolutt ikke trøtt i det hele tatt. Det har gått fint, hun har stort sett klart seg uten en dupp, selv om det et par dager i barnehagen har blitt en 10-minutters ved matbordet; Det som ikke er fullt så kult er at hun siste kveldene har vært supertrøtt til barnetv og har sovnet som en stein i seks halvsyvtiden. Da har vi ikke klart å holde henne våken lenger, men hun ber om å legge seg, "Josa kose shenga shi":-) Så har hun sovet en time eller to og så våkner hun til liv igjen og er kvikk, blid og klar for action! Hvorpå hun ikke sovner igjen før i ni-titiden. Og det er for sent, for hun er trøtt som en strømpe på morgenen. Noen som har opplevd lignende og som har noen tips om hva vi kan gjøre?
♥Snulder Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hmmm... sikkert ikke mye trøst akkurat nå... men det går seg ti! Da Tutta sluttet med nap'en sin i barnehagen "besvimte" hun gjerne på sofaen i barnetv tid... Det var IKKE morsomt å prøve å vekke henne da... Vi lot henne sove max 30 minutter... ellers var hun umulig å få til å sove i normal tid. Det skal sies at hun var gørgretten fordi hun ble vekt. De første ukene var hun sur helt til hun ble puttet i køya.....
Gjest Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg tror også at det ordner seg.Her måtte mine få en høneblund på sofaen i den overgangen fra en dupp til ingen.Alikavell sovna di fint kl 20 på kvelden.Men det var da....Nå derimot.... ;o)
Reveenka Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Har dere prøvd med en bitteliten dupp istedet for den vanlige, da? Hvis hun sovner tidlig på ettermiddagen, kan dere kanskje prøve en tyve-tredveminutters tidlig på formiddagen og se om det hjelper? Men dere har sikkert prøvd det også, og da gjenstår bare masse ståhei på den tiden hun pleier å bli trøtt på ettermiddagen så hun greier seg over kneika og sovner til vanlig tid i stedet!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2008 Takk for svar:-) Tror vi skal prøve å la henne på en liten dupp på dagen istedetfor å kutte helt dagsoving ja. Vært i barnehagen idag med gave og is, siden det var siste dagen. Hun var så trøtt så trøtt stakkar, og litt forvirret fordi jeg var der. Så nå stikker sambo ned med vogna og triller en liten tur, så blir det tidlig helg for henne idag:-) Og litt trist for mamman å si takk for oss på bittesmåtteavdelingen da. Men nå er det nesten bare småttiser der, så det blir bra for lille rosa å komme sammen med litt større barn:-)
Gummelillan Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Har vært igjennom samme dillemmaet ;-) Hos oss har vi endt opp med at hun får 30-45 min søvn i barnehagen og det ser ut for at det er akkurat passe. Ha en fin helg da!!!! Tenk at lille, store jenta di er over på storbarnsavdeling fra mandagen ;-) Her hos oss er de jo blandet hele gjengen og da ser jeg jo at også min snupp utelukkende leker med de som er litt eldre enn seg. Skal jo ha noe å bryne seg på!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2008 Takk for det! Og en riktig god helg til deg og dine også:-) Ja de trenger noe å bryne seg på disse frøknene våre - skal tidlig krøkes vet du! Jeg satser på en dupp i barnehagen fra neste uke, ser at det funker fint for dere andre så da prøver vi en kjapp en;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå