Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Babyen min klarer og spise ett helt måltid med maisgrøt får hun legger seg (1 måltid- etter det som står på pakka). Hun er 4 mnd.. Har hørt att mange ikke klarer og spise ett helt måltid før de er mye eldre. Hva gjorde din?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hm... Spørsmålet er vel hvorfor du gir babyen din på fire måneder så mye mat? Det anbefales jo fullamming de første seks månedene... At noen velger å prøve seg frem med litt smaking før det er jo så, men det er vel sjelden grunn til å gi ungen et helt måltid grøt så tidlig? Vær nå forsiktig med barnets mage.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Babyen får bare mme fra før av. Hvorfor skulle jeg ikke gi ett helt måltid? Har selfølgelig tilvent magen fra på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Tilvendt barnet FØR det er 4 måneder? Er det ikke FRA 4 måneder man kan gi grøt da?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 vet om mange som begynner med litt grøt før 4 mnd.. det står jo i de fleste bøker og på de fleste helsestasjoner sier dem at det kommer ann på barnet når du kan begynne å gi grøt. man skal helst vente til barnet er 4mnd men mange blir rådet til å begynne før hvis barnet krever det. ikke er fornøyd med bare melk, virker intr i mat når andre spiser el er veldig aktiv o.l så man kan begynne med litt velling, tynn grøt litt før 4mnd
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Kanskje ungen er så sulten,da? Jeg har en som spiste så mye ved 4 måneder. Og der var det også mme, og ikke pupp. Jeg kunne ikke øke mengden med mme mer, og da var jo fastere føde eneste alternativet, slik at barnet ikke sultet. Jeg begynte forsiktig med grøt/velling da ungen var 2,5 mnd. Ved 6 mnd hadde vi grøt morgen og kveld, middagsglass, og frukt(banan,eller eple) som mellommåltid. HS sa at ungen må jo ha mat, og at vi måtte begynne med middag da han var 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 begynte med smaksprøver på grøt på mine barn fra de var ca 3mnd.ett par skjeer ti dagen,så når de var ca 4,5mnd var de klare for et god tallerken grøt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Ja hva er egentlig det der med att man kan ikke gi baby for mye mme? Er det noe grense på hvor mye en maks skal ha? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå