Gå til innhold

spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå skal jeg inn til GU på tirsdagen-å se om alt er greit.. håper virkelig d.. prøvd en del nå men ingenting skjer. vet jeg treffer å på tida å m eggløsning.. gruer meg litt også..

hva skal jeg spør om når jeg undersøkes?

hva kan legen finne ut der å da?

tar han masse prøver som har masse ventetid?

håper på noen svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen vil nok se på om livmor og eggstokker ser normale ut. Spørre om hvordan syklusen din har vært, om du har hatt inngrep i underlivet eller kjønnsykdom tidligere (gir risiko for sammenvoksninger i underlivet). I tillegg bør det tas en del blodprøver for å se hvordan det står til med hormonene dine. Disse svarene kan ta litt tid å få, avhengig av hvilket laboratorium de sendes til. Dersom alt dette ser normalt ut og dere har prøvd lenge, kan det være aktuelt at partneren levere en sædprøve. Hvis ingen ting av dette fører frem, kan det hende du får prøve en Pergo-kur(stimulerer eggløsning, tas som tabletter ) Til sist, hvis dette ikke virker, kan det være aktuelt kan det være aktuelt å se på egglederne og indre kjønnsorganer med røntgen, evt kikkhull. Dette kan du jo spørre legen om, Hvordan alt så ut og hva som er planen/gangen videre etter konsultasjonen.

Lykke til!

Skrevet

hva er Pergo-kur? kan man ta den kuren selv om man har eggløsning, men da altså ikke blitt gravid?

Skrevet

Pergokur er en tablettkur (tablettene heter Pergotime). Hvis du går inn på felleskatalogen.no kan du slå opp på pergotime og få preparatomtalen. Brukes nok mest ved uregelmessige sykluser og eggløsningsproblemer, men kan også brukes i andre tilfeller. Jeg vet egentlig ikke nok om dette til å gi noe sikkert svar. Men mange andre her inne har prøvd og kan svare deg bedre :-)

Skrevet

oki:)

greit å vite liksom.. tok en abort for 4 år siden da,medisinsk.. å aldri hatt kjønnssykdommer:)d er jeg glad for..

kan ting se bra ut - å likevel være problematisk å bli gravid??

Skrevet

Ja, ting kan se helt normalt ut selv om det kan være problematisk å bli gravid. Grunn: Man ser ikke om eggledere er åpne på ultralyd. Og hormonelle problemer ses ikke nødvendigvis på ultralyd, og kan være vanskelige å fange opp uten å ta prøver på flere steder i syklus

Skrevet

Svar til snart-baby? : man kan få pergotime selvom man har eggløsning...jeg og min samboer har prøvd i 1.5 år...har sjekket oss begge to og alt er som det skal,men vi får det bare ikke helt tol...så jeg skal begynne på pergo nå når mensen kommer..litt rart egentlig for den skulle kommet igår,men har ikke kommet,og den er alltid regelmessig..tok test idag da,og den var negativ...så nå håper jeg bare at pergo er det som skal til for oss=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...