Gå til innhold

Sen keisersnittdato...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innvilget keisersnitt her om dagen, men datoen falt på termindato.. Var ikke det litt rart? Trodde de satte dato ca en uke før jeg, eller har de kanskje slutta med det? Noen kloke hoder som vet her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva regler og slikt er.. Men når jeg tok planlagt k.s så ble dato 12 dager før termin bestemt.. Trodde det var vanlig at det ble tatt 1 til 2 uker før termin.. kan du ikke ringe å spørre??

Skrevet

Jo, dette var rart. Hva er årsaken til ditt ks da?

Selv har jeg fått dato ni dager fra termin og er hyper-stresset fordi jeg ikke skjønner at jeg skal klare å gå så langt. Mitt forrige barn ble forløst 17 dager før termin. Jeg ringte sykehuset og spurte om datoen kunne flyttes, men det gikk dessverre ikke:(

Hvis jeg var deg ville jeg uansett ringt sykehuset og spurt om hvorfor datoen er satt på termindato. Det vanlige er mellom 7-10 dager før termindato, og det kan jo være de har gjort en feil?

Lykke til!

Skrevet

Det er vanlig at de setter keisersnitt til ca. 8 dager før termin. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet føden for å spørre om de kan ha gjort en feil.

Håper du ble litt klokere :)

Skrevet

Hørte at de nå har gått bort i fra 14 dager før osv, og at ca 6-7 dager før er det som er vanligst. Selv fikk jeg KS dato 9 dager før termin, men valgte den bort likevel....Og her sitter jeg da....Veldig rart...Hadde KS dato i går (!!!) og snuppa er fremdeles inni meg og vi går mot naturlig denne gangen også. Grunnen til at jeg ombestemte meg er at alle anbefalte meg naturlig...Men men....har mine tvil...Forrige gang var et helvete på 37 timer og masse smerter i ettertid, men men...jeg får prøve igjen da, og tenker at det umulig kan blir værre enn sist...Men at du fikk på termin dato....? Litt rart...Men ring i alle fall og forsikre deg om at dersom du skulle gå i fødsel før, at du likevel er garantert KS!

Skrevet

Så tøff du er Sitronelle! Det går helt sikkert mye lettere denne gangen!Ønsker deg også maaasssse lykke til!

Skrevet

Takk takk...Men....kanskje jeg har gjort noe dumt også....Angrer litt også...Men nå er valget tatt, så får bare håpe på at det var det riktige..:) Lykke til til dere alle sammen!

Skrevet

Sitronelle: Ikke angre! Husk å hvile i ditt valg som det heter. Bare du vet hva som er riktig for deg, og dersom det blir tøft denne gangen også, så trenger ikke det bety at det hadde blitt noe lettere med ks. Jeg skal ha mitt andre ks og syns det første var helt grusomt. Håper på en bedre opplevelse denne gangen og raskere rekonvalesens...

millemopp... sorry at jeg kuppet tråden din! Håper du får svar på ditt spørsmål ved å ringe sykehuset:))

Skrevet

Lykke lykke til da! Nei, KS er ikke bare bare det heller! Mange sier jo at "det gikk så greit" osv, men jeg vet også at mange kan slite i lang tid etterpå og ikke ha det fult så greit....Slik er det med det meste...Fødsler også....Følte jeg var den eneste på føden som ikke kunne gå etterpå...., ha ha...Ja ja...noen får det litt tøffere enn andre, men da håper jeg at vi begge vil oppleve det bedre på hver vår front denne gangen da!

Og til Hovedinnlegger...: Huff...ble liksom en helt annen tråd dette, beklager det! Håper du finner ut av det med KS datoen. Barnet har jo godt av å være inne i magen lengst mot termin....Men likevel!! Er super rastløs selv og det er en uke til termin...Synes det var noe rart....Håper det ordner seg for deg!!!

Skrevet

Hva??!! Det var jo veldig rart! Sjansen for at du får et hastekeisersnitt er jo veldig stor da! Og det er jo noe du ikke ønsker.

Jeg tror jeg hadde snakket med dem igjen og spurt om å få en tidligere dato, så vidt det ikke gjør noe for deg at du har ks-dato samtidig med termindato da :)

Det er vanlig å få ks-dato mellom 1 - 2 uker før terminadato. Jeg har fått det.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!! Ja, kanskje jeg skal ringe å spørre om en tidligere dato? Selv om det egentlig ikke gjør noe - selv om jeg er helt sikker på at hun kommer til å komme før tiden... jeg trodde også det var vanlig med 1 - 2 uker før termin. Hmm.. vil jo ikke være vanskelig heller da...

Skrevet

Jeg har fått seks dager før termin... synst det og var tett opptil jeg, men men :) dersom det skulle skje noe før den datoen så får jeg keisersnitt uansett, om enn noe mindre planlagt :)

Ta en telefon du, og spør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...