ANbaby Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 På grunn av blodig utflod kontaktet jeg lege i dag. Ble umiddelbart vist videre til ul. Der fikk vi beskjed om at jeg hadde Blighted ovum; Tom fostersekk. Er 11 uker idag. Jeg er blitt rådet til å vente på SA etter naturlig forløp, noe som visst nok kunne ta opp til tre uker.. Er det noen som har opplevd noe slikt? Er trist fordi vi hadde gledet oss slik, og redd for hva jeg har i vente. Håper noen kan svare.
cowboylaila Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Var også i uke 11 og hadde litt brun utflod. Ville også vente på et naturlig forløp av aborten. Veldig trist, men nå er jeg gravid igjen og nesten fødeklar Lei for at du mistet, men heldigvis går det flere tog for de aller, aller fleste! Det gikk ca. 14 dager fra jeg fikk beskjed om at det var tom fostersekk til jeg begynte å blø. Jeg blødde ganske kraftig og måtte på sykehuset til utskrapning fordi gynekologen mente livmoren ikke tømte seg selv siden jeg blødde så. I ettertid angrer jeg på at jeg oppsøkte lege fordi jeg er sikker på at kroppen hadde ordnet opp selv og jeg ikke hadde trengt utskrapning.. Ikke at selve prosedyren er ille, merket ingenting, men likevel et litt unødvendig inngrep i mine øyne. Jeg blødde mye mindre når jeg ble kjørt på operasjonsstua, men de ville gjøre det for å være på den sikre siden. Fastlegen min sa at gynekologene aldri nølte med å gjøre slike inngrep, men både jeg og han mente det var riktig å vente på den naturlige aborten. Gynekologene hadde visstnok en annen oppfatning. Det kan jo være fare for infeksjon når man går lenge med noe i livmora, men et inngrep kan jo også gjøre det, så en får nesten veie for og imot. Hvis du ikke har lyst til å vente til du begynner å blø av deg selv kan du sikkert oppsøke lege og fortelle at du ønsker utskrpning for å bli ferdig med det..Tror ikke de nekter deg det! Jeg hadde sterke menssmerter som kom i tak kvelden og natta før jeg begynte å blø og utover dagen. Kan være lurt å sørge for å ha ibux e.l. i huset, det hjalp litt. Samt store bind! Jeg blødde ut både tampong, nattbind, truse og bukse på under en halvtime på det verste. ( Fikk høre på sykehuset at jeg ikke burde bruke tampong da...) Smertene var ikke så ille... Det er ikke noe å grue seg til. Det er som å ha en sterk menstruasjon. Og du kan jo ta smertestillende hvis det blir ille. Det verste var at jeg følte meg gravid også etter at jeg fikk beskjed om at det hadde gått galt. Det tar jo litt tid før kroppen går tilbake til det normale og det tok 7-8 uker før jeg fikk mensen tilbake og kunne begynne å prøve igjen. Ønsker deg lykke til! Dette går bra, men jeg vet at det er trist mens det står på og også en god stund etterpå.
Marengs Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Hei! Så trist for deg, føler med deg. Utrolig kjipt, fordi du har jo vært gravid, men så var det aldri et foster der likevel. Jeg opplevde det samme som deg før jul. Var i uke 12 da det helt tilfeldig på ultralyd ble oppdaget at fostersekken var tom. Jeg fikk valget mellom å ta en pille og sette kroppen i gang med å abortere eller å få komme på utskraping dagen etter. Faktisk ble jeg anbefalt det siste...Så jeg valgte det. Var jo veldig trist da jeg troppa opp på sykehuset den dagen og ble trilla ned på operasjonsstua. Men selve inngrepet var fort gjort og jeg hadde ingen problemer i etterkant. Så for meg var det det riktige valget. Ble forøvrig gravid igjen 2 mnd etter utskrapinga og har termin om 14 dager! :-)
74skytte Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg har også vært hjennom det nå i påsken. Jeg hadde en kraftig blødning en kveld, men så kom det ikke noe mere. Ble litt bekymret, og fikk tatt hcg test, og den visste altfor lite stigning. Gikk noen uker til, og tok ukentlige hcg tester. Da steg den greit igjen, men pga den dårlige stigningen den ene gangen, ble jeg tatt inn til ul. Da fant de en tom fostersekk, og legen ville legge meg inn til utskraping med en gang, men jeg hadde akkurat spist lunsj, så jeg kom tilbake dagen etter. Fikk ikke noe annet alternativ. Inngrepet gikk greit. Var akkurat 7 uker på vei på utskrapingsdagen.Men det er ikke noe hyggelig. Vi hadde nemlig prøvd å bli gravide i tre år da, og klart det ved hjelp av ivf. Nå er jeg heldigvis gravid igjen, og er 11+2 i dag, og har sett den lille på ul, så nå regner vi med at det går bra.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hei,blomsterpike... Så trist å få en slik beskjed...Det er den verste måten kroppen lurer oss på. Jeg ble oppdaget med bo i 8nde uke... Og fikk samme dag komme rett på kk,hvor jeg fikk piller for å sette igang blødning. Jeg blødde en god stund,men alt kom ut og jeg trengte ingen utskrapning,heldigvis... Og, jeg rakk ikke engang å få mensen tilbake før jeg nå er gravid igjen. Blødningene mine stoppet i begynnelsen av juli. Men, "har aldri vært et foster"?? Jeg fikk beskjed av at dette gjerne kommer av at man er gravid, men så dør embryoet og etterhvert oppløser seg selv,- mens kroppen ikke får det med seg. Og dermed tror den fortsatt er gravid og gjør alt annet riktig... Altså,man begynte som gravid. Det er ikke innbildt svangerskap som hos hunder. Ikke det jeg har lest og hørt i alle fall. Men,selvsagt, trist er det uansett om det har vært noe eller ikke der inne. Kom fort tilbake til oss,vennen *Klappe på*
ANbaby Skrevet 30. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2008 Tusen takk for svar! Felles skjebne er felles trøst. Går fremdeles å venter på at noe skal skje, og gruer meg veldig.... Er det store smerter? Har et barn fra før - er det noe lignende fødselssmerter? Mange sprøsmål....
cowboylaila Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Jeg har ikke født før da så kan ikke svare på om det er noe lignende som fødselssmerter. Men jeg vil tro at fødselssmerter er mye verre!! Jeg hadde menstruasjonssmerter. Krampelignende smerter nederst i magen, men ikke verre enn at jeg fikk sove på natta altså! Men hvis du gruer deg sånn, kan du ikke gå til legen og be om å enten få en pille slik at "prosessen" starter eller bli innlagt for utskrapning? Jeg tror egentlig det er det mest vanlige.. Og det er jo det de andre her har gjort... Men jeg syns ikke du skal grue deg sånn. Det kan godt hende du ikke opplever det annerledes enn en vanlig menstruasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå