lillemy83 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 jeg lurer sån på hva jeg skal gjøre... har en madrass som jeg kjøpte til vesle tulla da hu ble født.. hun blir 2 år i november..da den nye babyen også kommer. lurer på om jeg kan bruke samme madrass som hun brukte? det har vært tilfeller der hun har tisset i senga og det har kommet på madrassen..men har vasket godt av den da dette skjedde.. men noe siger jo inn i madrassen så klart,så er så usikker på hva folk pleier å gjøre. er det best å kjøpe ny madrass kanskje? litt surt å kjøpe ny når man har også..er jo ikke akkuratt billige=(
Maisa90 Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Vi har fått madrass fra min mor og hannes mor.. de er en del brukt, og jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe ny. den vi fekk av svigermor er visst veldig god, så vi kommer sikkert til å bruke den om den passer i sengen vi har.... viss madrassen du har er noe lunde rein og ikke lukter så ville jeg bare brukt den hadde jeg vært deg....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Nope! Fikk/låner både seng, madrass og dyne frå søstra mi (som fikk en unge for 7år sidan). Har vaska trekket til madrassa og lufta dyna. Om du ikkje vil kjøpe ny madrass så er det eit triks å fryse madrassa (og evt. dyna) ein dag eller to, for så å lufte/tørke dei og ta dei i bruk. Dette tar livet av eventuelle bakteriar som måtte vere der. Sjølv synest eg ikkje det er så viktig(det er muleg at eg legg dei i frysen om ei stund om eg har tida til det), for vi har lammeskinn oppå madrassa, så ungen vil kome minimalt i kontakt med sjølve underlaget. Rydd plass i frysaren om du er usikker du, så går nok alt stålande skal du sjå
elinom trebarnsmor Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 foreningen mot krybbedød anbefaler å kjøpe ny. Brukte madrasser øker sjansen for krybbedød. Har noe med bakterier i madrassen å gjøre. Det er billig nok på IKEA, er ikke verdt å ta sjansen for 150 kr, mener nå jeg!
mamsen :) Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Trur det kan være lurt å investere i ny madrass, det anbefales. Det er nok en grei måte å forebygge allergi osv på. Mye støv og bakterier i madrasser. Trenger vel ikke kjøpe den dyreste sorten.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Dette er den 5 nye madrassen som er kjøpt inn, en til hvert barn!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Jeg har gammelmadrass, men kjøpte ny overmadrass. Duger det??
saltogpepper Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Kjøper ny ja. Gammel madrass kan være farlig mtp krybbedød. Gammelt gulp osv fra tidligere som ligger i madrassen kan danne gasser som er farlige for spedbarn å puste inn hvis de ligger på magen. VIl tro det går greit om man bare kjøper ny overmadrass eller har et tykt trekk rundt en gammel madrass men er usikker på dette. De fleste nettsteder o.a jeg har lest anbefaler å kjøpe ny madrass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå