oktoberjenta08 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Hei, Vil bare si til alle som er nettopp kommet til 3.trimester SØK til nav så snart som mulig! De informerer nå at det er opp til 3 mnd behandlingstid!!! Det er helt utrulig at det kan ta sååååå lang tid. Det burde jo være en ganske så rutinemessig jobb?? huff... litt frustrert nå jeg fordi det var mye frem og tilbake på jobben min om de skulle betale eller om Nav skulle gjøre det. Fikk sendt inn søknaden for 3 uker siden, men gikk ut i permisjon fra i går og har ikke hørt noe fra NAV bortsett fra at søknaden er registrert og ventetid kan bli opptil 3 mnd... men, jeg krysser fingrene for at jeg får penger før den tid...
<3 girls <3 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 samme fikk eg vite,men de er litt lenger til eg skal ut i permisjon da..8.okt. fikk sjokk når eg fikk brevet i posten om 3 måner...arg!! lurer så fælt på kor mykje penger eg får...heheh men får bare vente
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg er 32+3 idag og leverte søknaden idag. Fikk beskjed om at det var tid nok i haugevis.. Men at ingen fikk svar før etter barnet var kommet. Så håper det går i orden. Kan jo ikke være sånn at vi ikke skal få pengene våre?? Nå ble jeg skremt..
Engelise Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg har vært utrolig sent ute med å levere søknaden. Har nettopp fått den i vei og jeg har allerede gått ut i permisjon. Nå er jeg klar over at det er min egen feil at det ikke blir noen penger på en stund, men jeg fikk beskjed om at jeg hadde god tid for ca en måned siden. Og jeg fungerer i sirup-modus noen ganger..heh
mamma 35 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Jeg søkte 1 måned før jeg gikk ut i permisjon.Har vært i permisjon i 2 måneder og en uke nå,altså det er over 3 måneder siden jeg søkte og ingen penger ennå...... Etter mye ringing og masing for å få dem til å se på dette viser det seg idag at arbeidsgiver har krysset av en feil på skjema de sendte inn.Dette har ikke Nav giddet sjekke opp i eller gi meg beskjed om. Derfor ingen penger og den grinete dama hos Nav-fraskrev seg alt ansvar,for det var da ikke deres feil. Men som jeg sa til henne-det er i hvertfall ikke min feil og kanskje de kunne sett over søknaden min før det hadde gått tre måneder,da kunne dette vært ordnet opp i mye tidligere. Så følg opp Nav-ring og spør hvordan det går med søknaden din med jevne mellomrom og ta ingenting for gitt!!!
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 hvor får jeg tak i sånn søknad=?
Engelise Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=data%2Fthemes%2Fcontent%2F@key+%3D+1073743188 Se om du finner det her:)
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 kan ikke finne det! bare jeg som er litt vimsete
Engelise Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 prøv å søk på nav.no etter krav om fødselspenger.
Madamina Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Det er kjempelett å finne all info man trenger på nav.no Se under familie og omsorg. Dersom du får lønn utbetalt fra arbeidsgiver, er ikke dette noe problem. Lønningskontooret må selv sende inn et skjema og det gjør de ikke før siste lønningsmåned uansett. Dette for å gi deg riktig beregningsgrunnlag. Jeg var veldig stresset med dette sist og heksa på NAV ba meg levere inn alt før påske. Hadde en komplisert sak. Da jeg ringte henne en uke før termin hadde hun ikke åpnet mappen en gang, men hun kunne uansett ikke gjøre noe før hun fikk kravskjemaet fra lønningskontoret. Så gikk alt i boks uansett. Men det er annerledes om du skal få pengene utbetalt fra NAV direkte.
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 tror jeg fant det nå. inntekt og skatte opplysninger for arbeidstaker?
Lille_Sebastian :D Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 jeg er i uke 22 nå, og jeg søkte på dette i uke 20, og det er jeg glad for, for her er ventetiden på 5 mnd :S uff uff.. men håper det går i orden før lille sønnen min kommer til verden
MammaCecilie Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk beskjed av nav om at jeg ikke trengte å levere søknaden før en måned før termin jeg. Har fått svar og penger inn på konto 2 uker etter jeg hadde levert den. Kanskje bare jeg som er heldig. Hehe
Engelise Skrevet 28. august 2008 #14 Skrevet 28. august 2008 Trodde virkelig ikke det fantes noen som hadde gode erfaringer med NAV. *misunnelig*
Madamina Skrevet 29. august 2008 #15 Skrevet 29. august 2008 Cassandraimagen: Krav om ytelse ved fødsel Det skjemaet skal du ha. Legg ved lønnslipper.Arbeidsgiver gjør også en beregning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå