Gå til innhold

Hva er en passelig barselgave til mor?


VærdensBestePappa?

Anbefalte innlegg

Heisan Jenter.

 

(går utifra at det er flest av dere her)

Jeg har lyst til å sette litt ekstra pris på min kone som har termin i september, iform av en barselgave. Hun fikk ingen etter første barn og ble nok litt skuffet. Tror tankene mine hvar et helt annet sted da, men nå skal hun få! Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe. Så da tenkte jeg å prøve litt brainstorming her :)

 

Hva ønsker dere å få i gave? Eller hva har dere fått?

 

Alle forslag motas med den største takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble overrasket med diamantring..har en heeelt fantastisk mann..

Like forelsket i dag etter 6 års ekteskap og 2 barn..planlegger nå nr 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe-må jo si meg enig med de over.. Diamanter er jo fantastisk å få, men det finnes jo mye fint av smykker som ikke trenger å være diamanter heller.. Tror nok de fleste nybakte mødre vil ha noe varig som f.eks smykker.. En god idé er å kjøpe en allianse-ring med 4 diamanter for å symbolisere at dere er blitt 4..Gjerne gravere noe inni. Husk at smykket må være bruksvennelig for en småbarnsmor (er i bransjen ;) ). En barselsgave er jo hyggelig å bruke som hverdags-smykke og ikke bare til pent. Så det må tåle en støyt og ikke ha skarpe kanter etc som kan skrape opp babyen. Et diamanthjerte i halsen er også kjempefint/hyggelig!

 

Jeg har selv arvet det smykket mamma fikk av min pappa da jeg ble født, og sånn sett er det jo veldig hyggelig at det kan gå i arv, hvertfall når det er en koselig historiet bak smykket. Min kusine fikk et trenings-medlemskap, dette falt ikke i god jord ;) hehe

 

I tillegg til smykket er det en fin idé og kjøpe en liten ting til babyen som bare er fra pappa (1.smykke f.eks om dere får en pike..), et gavekort på spa/masasje (gavekort holder jo som oftest i 6 mnd), overraske med nyvasket hus når hun kommer hjem fra sykehuset, blomster, ha handlet inn masse av favorittmaten hennes på forhånd, skrive et "velkommen-brev" til babyen, kjøpe masse gode oljer etc til å ha i badekaret (hvis dere har..), et "selvlaget" gavekort på en god biffmiddag med rødvin (dette er hvertfall savnet hos meg), du kan rekke å få det første bildet av babyen fremkalt og sette det i en ramme til hun kommer hjem.... det er mye man kan finne på om man er litt kreativ..

 

PS. husk å kjøpe noen småting til storebror/storesøster for å unngå sjalusi.. Prøve hvertfall ;)

 

Lykke til!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du vil kjøpe noe til kona di!!! Jeg tror jeg hadde blitt ekstremt glad hvis jeg for eksempel hadde fått gavekort til opphold på spahotell så langt fram at bebyen kan være hos besteforeldre eller andre et par dager. Kanskje rett før jeg skal begynne å jobbe igjen og mannen min skal ha fedrekvoten.

Hadde også blitt glad for et smykke. Trenger ikke være noe enormt dyrt, for min del. Jeg har også lyst til å kjøpe noe fint til mannen min - som takk for at han har vartet meg opp i 9 måneder, men aner ikke hva det skal være. Så jeg tar gjerne i mot noen tips fra deg i retur:)

Mannen min har kjøpt et abstrakt bilde av en lokal kunstner til bebyen vi venter, og tanken er at det skal henge på barnerommet hennes og følge henne resten av livet, hvis hun vil. Det syns jeg var en flott idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra tips her=) Jeg hadde satt stor pris på et smykke, et kjede med sånn "gullung" anheng på, som symboliserer jente eller gutt..Jeg kunne også trengt noen råd ang. hva jeg kan gi/gjøre som nybakt pappa gave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det er diamanter som er tingen ja, lurte på om hun kanskje kunne få en aliansering med en diamant for vært barn, eller om jeg skal få satt inn to stykker i gifteringen hennes. Kanske et armbånd med barnas navn på.

Nyvasket hus og frikort på husarbeid for en periode er vel en selvfølge, skulle jeg mene.

Når det gjelder gave til Pappan er jeg nok litt usikker, veldig individuelt. Noen setter kanskje pris på ny drill mens andre har kanskje mere sansen for gavekort på tatovering (navn på barnet) Er nok stor forskjell på menn, men de fleste blir nok ganske møre som nybakt pappa, så kanske en ting som symboliserer hva dere har sammen. Noe som han kan bære uten at det synes at han er blitt litt pudding:)

 

Tusen takk for svar så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på sykehuset i 6 dager etter fødselen, og hadde enerom, så kanskje derfor min fantastiske gave lot seg gjennomføre. 2 døgn etter fødselen hadde samboeren min ordnet med en massør med massasjebenk som kom på rommet på sykehuset og ga meg to timer full kroppsmassasje! Det var bedre enn smykker, helt fantastisk! Skal sies at jeg fikk en fantastisk flott klokke også, men det som virkelig sitter er den vanvittige omtanken og energien han brukte på å få dette til... Da han fortalte meg at hun skulle komme satt jeg bare og gråt lenge, var vanvittig rørt... Men skjønner jo at det kanskje ikke så lett lar seg gjennomføre. Men i alle fall et gavekort eller noe i kort tid etter hadde jeg satt vanvittig stor pris på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag på hva jeg hadde satt stor pris på;

 

- Gavekort hos en hud og fotpleier.

- Gavekort på klær.

- Et armbånd.

- Gavekort hos frisøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ipod touch til mannen min, slik at han kan lagre bilder av meg og barnet - og musikker sin selvsagt - innpå der. Veldig vanskelig å tenke ut noe smart syns jeg, så jeg håper det faller i smak. Han samler på whisky, og jeg vurderte å kjøpe en fin flaske - men syns det ble noe corny med symbolverdien der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muleg eg er at litt anna "natur" enn mange av dei over her, men eg trur ikkje eg ville blitt så overvelda av å få diamantar. Føler det gir feil signal, litt sånn "eg er glad i deg og brukar masse pengar for å vise det til alle andre". Men, sjølvsagt, det er veldig individuelt. Viss kona di likar smykker/diamantar så er det sikkert ei ypparleg gåve.

 

Mine tips:

- Fin blomster (bukett eller potteplante) med eit personleg kort der du skriv kor mykje du set pris på kona di. Eit lite søtt dikt og litt sånt.

- Fotoalbum med bilder av dykk, koselege minner. Gjerne med litt tekst.

- Gåvekort på masasje/spa/hudpleie eller liknande

- Cd med favoritt musikken til kona di

 

Dess tinga går fint ann å kombinere.

 

Det fins masse av tips til kva ein kan gi, då får vurde kva type person kona di er, og ta det med i vurderinga. Det som er verdas beste gåve for noken er gjerne "søppel" for andre.

Synest det er koseleg at du vil vise kona di at du set pris på ho:) Du finn nok eit kvar ho blir strålande fornøgd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...