Gå til innhold

hjelpe meg nå damer,ang kakebaking i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt lille gull skal feire bursdag i barnehagen i morgen,skal lage sjokolade kake,den glutenfrie,for noen er allergiske mot gluten,men hva i alle dager gjør jeg med glasur da?fant ingen glutenfri glasurer i butikken?hva gjør jeg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke gluten i melis,smør,kaffe,kakao,vaniljesukker......

Skrevet

okey,kan noen gi meg en oppskrift på glutenfri glasur da?hvoran jeg skal lage glasur til en langpanne sjokolade kake,ja masse spørsmål her,er grønn

Skrevet

jeg dytter denne jeg,er ganske despo nå

Skrevet

kakaopulver, melis, litt sterk kaffe og evt litt vann er ganske vanlig glasur...

denne synes jeg er veldig god:

1 dl fløte

1 dl sukker

1 dl smelta smør

1 stor plate melkesjokolade (eneste er at det står på de aller fleste sjokolader at de kan inneholde spor av gluten og nøtter.....)

Skrevet

Du bor ikke i Bergen vel???

For antagelig så blir det bursdagsfeiring i barnehagen til lillegutt imorgen. Han har cøliaki så jeg må ikveld bake noe han kan ha med seg.

Hadde vært så deilig om du var mamma til en i barnehagen hans og faktisk tenkte på at han skulle få spise av kaka også :o)

Ikke for at jeg skal få slippe å bake, men for at han skal få spise av samme fat som de andre.

Skrevet

Vel, jeg jobber i bhg. Og etter at maxprisen ble innført og bhg. nå tar kostpenger så har faktisk bhg. ansvar for å lage/bake til bursdager.

Dette syns jeg er positivt for da tar vi hensyn til barn med allergi og sørger for at alle spiser det samme den dagen!

Så ta dette opp med bhg. så slipper dere å bake til bhg.

Skrevet

Er glad jeg hadde barn i en bhg som lot barnet velge mellom frukt og grønnsaksfat på bursdagen sin.

Dette var noe bursdagsbarnet fikk lage sammen med personalet :)

Skrevet

Det er en super barnehage han går i, men tviler på at de gidder bake egen kake til han.

Vi tar til og med med eget brød til han, alikevel fikk vi idag regning på full pott med kostpenger.

Skrevet

Hehe,nei jeg bor ikke i Bergen,men jeg er fra bergen.Men jeg fant ut av det toro glasur mix er glutenfri...så da blir det den pluss toro sin ferig kake:)

Skrevet

Æsj så dumt, da må vesla i bæreselen etterpå, og jeg må bake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...