Gjøkeredet③ Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Hei på dere... Er det noen som har noen erfaringer ang. graviditet og tannverk? Har såååå vondt i en visdomstann at jeg tror det klikker for meg.. Er det ok å gå til tannlegen og evt. trekke? Tenker på bedøvelse, lystgass osv... Åssen fungerer det når man er gravid?
Sølvi77 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Huff! Det hørtes ikke godt ut. Tror ikke det er noe problem å få bedøvelse fra sprøyte, men er usikker på lyst gass. Foreslår du tar kontakt med tannlegen din og hører med henne! ....jeg må også ta kontakt har hull i to tenner, klarer ikke å vente til minsten er ute.. Så lykke til til oss begge!
Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Heisann.. Stakkar. syns synd på deg. Vet hvor vondt det gjør me visdomstenner. Jeg har trukket en visdomstann. Jeg hadde betendelse i den og gikk å renset den hos tannlegen og det var godt. Å tannlegen sa at jeg måtte kjøpe ett spessielt munnskyll. Jeg skal og nå trekke en ny visdomstann men det kan de ikke gjør når jeg er gravid. Så du må nok vente me å trekke den ut. Men gå til tannlegen, for det kan vær du har fått betendelse. det er Sa**ns vondt..*unnskyld ordspråket*
Gjest Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Hei! Jeg hadde tannverk da jeg var i uke 14/15.. Var hos tannlegen, fikk bedøvelse og borret å stod i! Er visst ikke farlig det.. Men aner ikke med lystgass.. Lykke til!
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 off,stakkars.kom deg til tannlegen ja.gjør ikke noe nå lenger nei har jeg hørt.var også fra begynnelsen og bårte i en hjeksel.fikk hetta når jeg fant ut at jeg var gravid etterpå,men de sa det ikke gjorde noe nei.20 uker og babyen er joo kjempefin den ja:)lykke til hos tannlegen da:)
birrisj05.02.09 Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Tannlegen selv vet nok det best. Bare forklar at du er gravid. Tanna må jo fjernes uansett, kan jo ikke gå med noe med verk i.
november barnet Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 eg va i uke 16 når eg va hos tanlegen å trakk ut en jeksel måtte ta 3 bedøvelses sprøyter får å få den ut åååå d va sååå vont men eg spurte jo selvfølgelig tannlegen om d va farligt for fosteret når me sko gjøre slik å hu sa d er ikje farligt, egv e nå i uke 28 å min siste uke her før eg går over til 3 tremester å alt har nå godt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå