Gå til innhold

Alternativ til dåp/navnefest


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha dåp, men barnefar er ikke kristen eller medlem av noe kirkesamfunn så da har jeg forstått at det kan være vanskelig.

Navnefest er ikke et alternativ for meg.

 

Noen som har laget sin egen vri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er velkommen til å ha dåp i kirken når du selv gjerne vil ha barnet døpt, hvis du selv er medlem av kirken, - håper barnefaren ikke plent setter seg imot det.

Det går selvsagt an å ha dåp i kirken uten å lage selskap etterpå, hvis det er et pappa-problem

Hvis han setter seg helt på bakbeina, vil du likevel kunne spørre en prest om å velsigne barnet, det skulle vel ikke pappa'n ha noe imot. Ting kan jo forandre seg med tiden, barn blir døpt både som 6-7-åringer og eldre.

Lykke til

hilsen bestefar

Skrevet

Velsignelse av barnet er et veldig godt alternativ synes nå jeg, og det er det jeg vil velge for mine barn. Bare synd at det er så få som tenker på det alternativet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...