lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 noen her som jobber i barnehage og er veldig fornøyd med tilrettelegging? Hvordan er evt dagen deres tilrettelagt?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Sist, fikk jeg bedskjed om at det var ikke noe de kunne gjøre, å ble bett om å sykemelde meg.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 såpass! de ville virkelig ha deg på jobb skjønner jeg. hehe... huff...
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg jobber som pedleder i barnehage. Men har ikke spurt om tilrettelegging. Har vært litt sykmeldt allerede, denne uken pga veldig vondt i hodet. Skal tilbake på mandag. Men jeg er ikke lenger enn 17 uker da. Blir kanskje nødt til mere tilrettelegging senere, hvis det lar seg gjøre. Hvor langt er dere på vei når dere event spør om tilrettelegging? Jeg jobber på storebarn, og klarer ikke helt å se for meg hva som kunne vært tilrettelagt.
Storegull og lillegull i magen Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Jeg er også ped leder på storebarns avd.. Snakket med sjefen min om tilrettelegging på fredag.. Er 23 uker.. Har tidligere vært sykemeldt, og måtte desverre bli det igen på mandag, men dette er pga utrolig mye styr med BF.. Vi snakket om at jeg kunne gå ut først, slik at jeg slipper på og avkledning.. Det kommer til å bli deilig til vinteren! At jeg kan få små ekstra pauser, og hvis det er noen arbeidsoppgaver som jeg blir veldig sliten av, så kan jeg eventuelt gjøre noe annet.. Ble veldig positivt overrasket!
Marianne82 *FØDEKLAR* Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Jobber i barnehage, og sliter med rygg og bekken allerede nå. (Er 17+4) Jobber nå 80%, sykemeldt 20%, fri onsdager, og det gjør mye. Har diskutert tilrettelegging med min ped.leder, men det er jo alltid sånn da, at når man jobber i barnehage så er det vise ting man må gjøre.. Som hos oss f.eks; Kommer man opå TV, så må stolene ned fra bordet, og de må settes opp igjen på ettermiddagen. Sitter det ett lite barn og skriker i huska, så må man jo løfte barnet ut osv osv. Jeg kan bare snakke for min egen del, men jeg har ikke ønske om at "alle andre" skal gjøre de tingene for meg. For det blir en belastning fir de andre på avdelingen. (Legg merke til att det er kun min mening og følelse.) Får se etter hvert hvor mye jeg orker å jobbe, men trives så godt i jobben min, så vil holde så lenge som mulig :-)
mn73 Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 JEg har gleden av å være en tilrettelegger, og har gjort følgende for mine ansatte som trenger det: Vi snakker om hva de kan gjøre, hvilke funksjoner som er tungt og finner løsninger sammen. Det skal være en DIALOG, og den ansatte må selv finne løsninger. feks har jeg aldri en alene på Tidligvakt, og det er en som tar imot unger i gardferoben, mens den andre setter ned stoler. Da kan de bli enige om hva som er ok. Jeg har veldig lette stoler i bhg, lave bord etc med tanke på personalets kropp og helse.Vi har heve senke stoler i garderobe og ved bordene, vi har heve senke stellebord slik at bleie skift etc ikke er tungt. Det er alltid noen som må fikse mat, rydde kjøkken og ta ut oppvask, dette kan en gravid som er på beina gjøre. Har en bekkenløsning, låsning elelr andre skavanker og skal gå lite, kan de feks sortere i permer til ungene etc, og trenger de redusert arbeidstid, kan vi se på antall dager eller antall timer... Har hatt gravide i jobb til de har gått ut i permisjon, men det kommer ann på HELSA til den enkelte, det enkelte svanger skap etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå