Gjest Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 En kompis av meg fikk vite for litt siden at han har en sønn som er 11 år. Fått skikkelig stor regning han har måtte betale for alle årene han ikke har betalt (Visste jo ikke om gutten engang...) Og nå krever hun å få mer i barnebidrag!!! Synes det er sleipt jeg.. Han har ikke kontakt med denne sønnen, er vanskelig for han dette tror jeg.. Men han har møtt sønnen sin osv da... Noen som har vært borti dette før?? Er det ikke urettferdig mot mannfolka også på en måte? Kan ikke nekte å betale mer heller.. Tenk å få barn bak en manns rygg og så forlange at han betaler ekstra med bidrag flere år senere osv... systemet burde vært anderledes... Urettferdig system i mors favør... Ikke mye likestilling på det området.....
Banshee Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Nå er det da ikke moren som bestemmer at far har gjeld til staten da. Hun har vel fått minstebidrag av staten i alle år og nå ser staten sitt snitt til å kreve pengene fra barnefar som tross alt er den som er skyldig pengene uansett hvordan historien går. Grunnen til at hun vil ha mer? Hmm, hvis barnefar tjener mer enn at barnet kun har krav på minstebidrag så er det da forståelig. Barnet har da tross alt skole, aktiviteter, fritidssysler ellers osv. Klart har din venn gått gjennom et himla sjokk nå, det er sikkert. Men det vil jo ikke si at han må ta seg av dette barnet, om ikke annet så økonomisk. Jeg håper barnet får det det har krav på jeg, økonomisk og følelsesmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå