Gå til innhold

Får ikke sønnen min til å spise:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på snart 9 mnd spiser veldig lite. Er jeg heldig får jeg i han 5-6 skjeer grøt til frokost, 4-5 skjeer middag, og en hall kopp grøt til kvelds. Men han drikker godt.

Noen som hat tips om hvordan jeg kan få ham til å spise? Han er veldig aktiv med krabbing og å reise seg opp, så han burde jo være sulten.

Takker på forhånd for tips=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle som er like glad i grøt. Har du prøvd med brød?

Skrevet

Bare fortsett å prøv hver dag. Plutselig så kommer det, og han klarer seg fint på mme en stund til. Ikke gi opp!

Skrevet

Jeg har prøvd i 1 eller 2 uker allerede. Jeg kommer til å kontakte legen snart hvis han ikkje begynner å spise mer.

Skrevet

Jeg synes ikke i utgangspunktet at 2 uker er så lenge, men du må jo selvfølgelig følge med om han er i fin form osv. Det virker jo som han er fornøyd siden han er aktiv om dagen. Sover han bra også?

Siden han allerede vil krype osv., så kanskje han er for utålmodig til å sitte stille å spise. Et tips kan være å forsøke å avlede han under middagen ved å legge litt erter, mais ol fremfor han mens du gir han av den andre maten. Så kan han sitte å plukke litt selv mens du lurer inn skjeen.

Jeg tror at de fleste unger regulerer seg selv, dvs spiser når de er sultne. Når det er sagt, forstår jeg at du kan bli urolig. Jeg har et barn som i en periode bare spiste bananer (!) ...

Skrevet

Har han vært like småspist helt siden dere begynte med fast føde eller er det noe som har kommet nå? Dersom det har kommet nå kan det jo være at han er lei av feks grøt og da er det jo dette med å blande inn frukt eller bær. Feks pæremos og sviskemos. De fleste elsker jo det søte. Kan også prøve med kanel på grøten og feks timian, kardemomme, muskatt, kvitløk eller lignende i middagen. Dersom han har vært slik hele tiden ville jeg nok kontaktet lege eller helsesøster for litt tettere oppfølging.

Skrevet

Gutten vår(8,5mnd) ville ikke ha grøt etter innføring av brød. Så fikk tips her inne om å prøve med kanel på grøten og nå spiser han nesten full posjon som bare det!

Ville forresten begynt med brød, gitt han endel frukt(pleier å elske det) og hatt middager med litt smak i. Gutten vår liker ikke noen av de ferdige middagsglassene men liker brun lapskaus, fiskepudding, kjøttpudding, skinke.... m.m

Han spiser mer og koser seg når han får spise selv.

Skrevet

Takk for svar.

Han spiste veldig godt i en periode. Men er nå i d siste (de 3 siste ukene) han har begynt å bli vrang med maten. Men vil ha brød og bananer. Og mme går ned som bare det. Det samme gjør vanlig melk. (fra meg altså)

Men var noen bra tips her. Skal prøve og se=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...