englestøv......<3 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Blir så lei og fortvilt over at jeg er sååååå lite moden 5 dager over termin.... Har vært på st,olavs i dag. og de ville ikke sette i gang fødsel før mandag..... Skulle ønska det fantes no hurtigmodnings greier .... Blir så lei meg.. Flere med samme frustrrrrrasjon?????
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 litt sent kanskje..men få en hastetime til modningsakupunktur:)eneste rådet mitt
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Vet du, det er ikke spesielt godt å bli satt igang når du er umoden. Om du klarer å ha litt mer tålmodighet og forsøke å la kroppen ordne opp selv, vil fødselen gå så mye greiere. Jeg vet godt at det ikke er noe særlig å gå over termin, så du har min totale medfølese. Samtidig har jeg erfart igangsetting med umoden cervix og hadde en serdeles lang og hard fødsel pga det. Jeg hadde ikke noe valg, måtte settes igang pga sviktende morkake. Så om morkaken din ser bra ut og babyen har det bra, ville jeg forsøkt å holde ut, om jeg var deg. Uansett må du ha lykke til med forestående fødsel, det er uansett ikke lenge igjen!
Gjest Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 jeg er også 5 dager over termin og lite moden...men blir ikke satt igang før 5 september dersom det ikke skjer av seg selv.....men jordmora sa at selv om jeg var lite moden idag hadde ikke det noe å si om hvor lenge det var til fødsel,modning/åpning kunne skje fort der og da:)
vannmann84 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hei. Jeg er 1 dag på overtid og skal på kontroll til legen i morgen, og han kommer til å sende meg på overtidskontroll på st olavs i neste uke. Hva gjør de da? Er det som en vanlig kontroll? Får man ultralyd? Vet man får tilbud om å bli satt igang, er litt usikker på om jeg vil d. Må vel bare høre litt på hva expertene sier, =)
lana<3 Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Vet ikke hvor ivrig du er til modningstriks, men det som kan funke er å øke oxytocin og prostaglandin nivået i kroppen. Prostaglandiner myker opp modner livmormunnen, oxytocin lager sammentrekninger i livmor og bryster, og brukes i drypp for å gjøre riene sterkere. Ting som øker prostaglandiner: -Modningsakupunktur: Nåler i lilletærne -Sex med mannen: sæden inneholder mye av dette - Bio gladin kapsler -Tran -Moxa pinner på lille tærne Ting som øker oxytocin: - Brystvortestimulering, klemme ut melk -Få orgasme -Få deilig massasje, det øker oxytocin nivået og senker stresshormoner som kan forsinke fødselsforløpet Altså rett og slett beste medisin er å få masse massasje av mannen og bare kose og kose... Oxytocin kalles også velvære hormonet og øker hver gang vi får velvære....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå