Gå til innhold

Reise til Teneriffe uten vaksine(12 uker gml)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Vi har fått en tur til syden av et vennepar i bytte mot barnepass men kom plutselig på at vår lille frøken født 06 juni ikke har tatt noen vaksiner enda. Hun skulle vært på 3mnd kontroll 12 sept og vi reiser den 9 sept så hadde tenkt å flytte den til etter vi kom hjem.

Er det trygt for en liten jente uten vaksiner på Teneriffe? Hun fullammes og nekter å ta flaske så jeg håper virkelig at jeg holder meg frisk der nede:s

Håper noen kan forbarme seg over en litt smådesp mor her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med helsestasjonen eller lege.. jeg skal selv reise med mine to barn den ene er ikke født enna men likevel driver jeg allerede nå å fikser med vaksiner..og ho som ikke er født enna skal ha hepatitt b før vi drar det var visst veldig viktig..

spør lege eller helsesøster du..

Skrevet

Hei!

Vi reiste ned med vår datter da var kun rett over 8 uker. Jeg var på helsestasjonen 2,5 uker før vi reiste og fikk 3 mnd sprøyten da. Det eneste er at når hun nå blir 2 år må vi ta den vaksinen igjen! Men jeg kjenner en annen og de tok ikke noe vaksine før de reiste. Ring og hør med helsestasjonen!!

God tur!!!!

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger!!

Jeg har nå vært i kontakt med lege som mente 3mnd vaksinen ikke skulle ha noe å si og at vi trygt kunne reise uten vaksinasjon. Helsestasjonen så helst at vi tok vaksinen før vi reiste, men jeg tror rett og slett ikke vi orker en runde med feber før vi reiser. Har alt hatt den 4 barnesykdommen og hun var i ekstremt dårlig humør da hun hadde feber:(

Tar gjerne i mot flere synspunkter om noen har erfaring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...