Gå til innhold

Hva baker dere og har i frysen til barselbesøk ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å bake og lage mat.

Hadde en fin plan om å fylle opp frysen til jeg kommer hjem fra føden, og kunne ta opp deilig hjemmebakst når det kom besøk.

Har ikke kommet så langt.., med termin om mindre enn 2 uker må jeg kjappe på ;-)

Så hva lager dere, hva holder seg godt i frysen ?

Tenke å lage en langpanne med eplekake i alle fall, dele den opp i 4 biter og fryse. Det er godt å varme, og ha litt is til ;-)

Ellers kanskje noen horn, så jeg kan smøre på med deilig pålegg osv..

Hva med dere andre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det nok boller og kanelsnurrer i lange baner. Kan bare ikke bake for tidlig, de har det med å forsvinne;)

Skrevet

Eplekaker, har 3 fulle epletrær så redebyggern i meg føler jeg måå bruke de ;)

Men de forsvinner på mystisk vis ut av frysern når sambo kommer hjem, så hitill har det blitt lite igjen til barsel tida gitt ;)

Ellers er det oppskrift på helt sinnsykt gode borwnies muffins under kokebok forumet her, men de har jeg bare turt å bake en gang for de kom ikke frem til frysern engang, og der kan jeg nok ikke skylde på andre enn meg selv... hehe.. :D

Skrevet

Eplekake med epler fra egen hage, rundstykker, kanelsnurrer og gulrotmuffins.. Blir nok også å ha noen 1-2-3 pakninger for andre ting i skapet for å rote sammen fort.. Er så enkelt da å enten ta opp av fryseren og tine eller rote sammen puilver med litt vann/olje og steke.. Og servere med is eller legge på glasur o.l.

Skrevet

denne gangen blir det nok ingenting... har skikkelig ille bekkenløsning, så bare å gå til kjøkkenet gjør vondt nok, hehe...

forrige gang var det ikke fullt så ille, så da bakte jeg horn, boller og skolebrød i haugevis :) Men samme hvor mye jeg lagra opp ble det borte fort etter fødsel gitt ;)

Skrevet

Jeg har tatt helt av jeg... Satte to svære gjærdeiger, som jeg laget boller, kanelsnurrer, s-er og horn av. Pluss jeg lagte en svær oppskrift med jødekaker, cookies og surmelkskake. Så jeg har sikkert nok til jul å vel så det, hehe :o) Skal nevnes at jeg elsker å bake, og er i veldig fin form, og rastløs til tusen... Så om jeg ikke har noe å gjøre så fyller jeg frysen, som pr.idag ikke rommer en kake til, hehe ;o)

Skrevet

(Rister på hodet); Nei og niks. Jeg skal ikke bake - for det heter seg nemlig at den som nettopp har født skal ikke varte opp gjestene som kommer for å hilse på det nye barnet. Det er nemlig de ankommende gjestene som skal ha med seg noeå spise (gjerne i tillegg til gave til babyen).

Mor har nettopp født og er ganske så sikkert sliten, trøtt. overveldet og i ammetåka, så hun skal slippe.

Skikk og bruk, det. Ingen kommer til å forvente å bli vartet opp, tro meg (har vært gjennom dette to ganger før).

Skrevet

Mommy3 - belive me, i agree! ;) Sånn er det bare. Ingen forventer full oppvartning etter fødselen!! Det er VI som skal vartes opp da. Sist orka jeg ikke sette på kaffen en gang, de fikk ordne seg selv. Og det synes de var helt greit! hehe ;)

Skrevet

Jeg har ikke bakt noe....

mamma sa til meg at de som kommer på besøk skal ha med seg noe å bite i...kaffe,te,brus,saft osv er godt og ha ekstra av.....

men jeg er jo av den som pleier å ha med meg til folk selv når jeg er på barsel treff så......

men hvis folk har tid og energi til å bake så kjempe flott det:)

Skrevet

Oi, det er snart tid for barsel-baking ja! Jøss, det har jeg egentlig ikke tenkt på enda men det burde vel gjøres iløpet av et par uker. Det er så koselig. :) og deilig å ha det fiks ferdig til folket strømmer på..

Boller

Kanelboller

Krydderkake

Sjokoladekake

Eplekake, (blir nok mange eplekaker, vi har endel epler i hagen..)

Så har vi litt av hvert vi kan by på.

Skrevet

Kanelsnurrer

vaffelrøre

deilige rundstykker

sjokoladekake :)

Skrevet

Sjokoladekake og kanelboller/snurrer;) + en eske med tres-is f.eks :)

Må snart bake å legge det laaangt ned i frysern(sånn at det ikke blir borte innen fødsel:p).. greit å få det gjort, jeg blir jo bare tyngre for hver dag... =S hehe

Skrevet

I vår gjeng har suksess kaken forsvunnet med årene. (gul krem på mandelbunn) Så jeg tenkte å lage et par av dem. Tiner kjempefort og er veldig godt!

Ellers halvsteiker jeg pizza bunner i sølv-folie-form. Så legger jeg på fyll og fryser ned. Kjempeenkelt å ta frem når det kommer "fysne" gjester. Skinkeboller m ost eller pizza snurrer går også ned på høykant.

Skrevet

Her har jeg bakt boller, kanelsnurrer og to sjokoladekaker (langpanner), som jeg har lagt i fryseren.. Men med mye besøk de siste helgene, og en samboer som er litt av en søtmons for tiden (Sympai- gravid..?) så har det meste forsvunnet i rekordfart. Har heldigvis 2mnd igjen til termin da. Håper jeg rekker å bake litt de siste ukene før termin, og at det får ligge i fred i fryseren til jeg og babyen kommer hjem..

Skrevet

Hva med REMA1000??

Jeg baker ikke... Har mye godt på rema...

Skrevet

Handler inn is, kjeks og ekstra kaffi. Har bakt kanelboller men de er nesten spist opp allerede. Har tenkt å bake pizzasnurrer og et par paier om jeg rekker det, gidder ikke stresse, de fleste syns nok det er helt ok å komme på besøk uten full oppvartning den perioden..... Har forresten nettopp oppdaget snarlagde muffins så kommer nok til å kjøpe inn noe av det også, deilig når noe er ferskt.....

Skrevet

I dag ble jeg 100% sykemeld, så da regner jeg at allerede i morgen er jeg rastløs :P Så litt baking må jeg vel gjøre selv om jeg er også enig at JEG burde bli vartet litt opp etter en fødsel da ;)

Men, nå er jeg av det kvinneslaget at jeg må stusse og stelle med alle rundt meg, så jeg klarer vel ikke å dy meg med å bake...

Jeg er ikke så glad i hvetebakst selv (heldigvis, hvis ikke hadde alt blitt spist opp!) så jeg baker skoleboller, kanelsnurrer, pizzasnurrer, kringle, sjokoladeboller og sikkert eplekake. Ostehorn kommer jeg også til å bake og de eeeeelsker jeg selv!

Skrevet

Har eplekake og brownies i frysen nå:-) Og tenkte på boller og kanskje horn eller noe også. Får se hva jeg orker og hva jeg rekker - og hva som ikke blir spist opp før vi kommer så langt;-)

Skrevet

ingenting her, her må folk ta med seg, kaffen kan jeg ha klar. Skulle bare mangle en har nettopp født og trenger ro. Og ikke minst ta seg av andre barn,,, men for all del vi er alle forskjellige,

Skrevet

her i huset har storebror på snart 8 fått bake sjokoladelangpanne til barsel,med litt hjelp av mamma...han er kjempestolt og gleder seg til barselbesøk når han skal servere kaken sin:)tenkte det kunne være en fin ting så han fikk føle at han får delta:)

Skrevet

Har baket;

Oste horn

Boller

Skolebrød

lettvinte winerbrød

Skrevet

jeg må bake glutenfritt, og det er ikke så godt etter det er fryst egentlig, så her blir det butikk-kaker og is her.... har ikke tenkt å få besøk sånn i hytt og pine jeg. har lyst å komme meg skikkelig først. når mamma kommer har hun med seg en kake om det trengs.

Skrevet

Har ikke fryser for tiden ....kan ikke ha besøk heller da ???*ler* eller blir jeg rett og slett fri tatt for besøk ...digg tanke ...

Skrevet

Jeg har foreløpig bakt noen kanelsnurrer og boller. Sambo bakte sjokoladekake i går. Vi får besøk i helgen da, så noe av det er tenkt til det, for niesa som kommer har nettopp fyllt 6 år, og vi var ikke i bursdagen hennes. Blir litt feirings her.

Ellers har jeg lyst til å bake eplekake, mer gjærbakst, og kanskje krydderkake eller gulrotkake. Jeg må si jeg gjør det litt for å få tiden til å gå også jeg da. Vet besøket jeg kommer til å få ikke forventer noen ting, men jeg liker å bake, så dette er en glimrende unnskyldning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...