Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 når jeg og bf bor i samme hus (i forskjelling boenheter)? får jeg også støtte til bhg? hvilken rettigheter har jeg da? noen sa til meg at siden det ikke er mer en to boenheter får jeg ingenting.. da sliter jeg som er student..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg har oppfattet det på samme måte som deg, desverre
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Tror ikke det går på antall boenheter, men (for enkelhets skyld) på samme adresse. Altså at to leiligheter i samme oppgang ikke går, mens tomannsbolig er greit dersom boligene har forskjellige gateadresser.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Det er ikke lov å bo i samme boligkompleks, blokk o.l hvertfall..
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Stemmer, bolig med mindre enn 4 enheter= ingenting , blokk ol men flere enheter = en skjønnsregel jeg ikke orker finne frem her nå, kan altså¨gå men ingen automatikk ...
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Får slenge på en av kjepphestene mine : det heter ikke dobbelt barnetrygd men utvidet, dersom du har ett barn blir det i praksis dobbelt.. men har du 2 eller 10 får du kun for ett ekstra.. altså 3 eller 11.... litt greit å være med på å "rydde"begrepsbruken da mange mener aleneforeldre får vel mye støtte... ikke så mye de tror i barnetrygd i allefall...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 En kan bo i f eks rekkehus, men der må være minimum 5 boenheter i rekken. Har en venninne som fikk problemer pga nettopp denne regelen; der var bare 4 boenheter. Så hun måtte flytte, for å få stønader.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 HI her Skal ikke pirke på noe her men... spm var jo om eg får dobbel barnetrygd. jeg har ett derav dobbel.. synes ikke at aleneforeldre får vel mye støtte.. da jeg får ingenting..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Da forstår jeg ikke spørsmålet ditt. hvis du ikke får noe penger, flytt til neste kvartal = problem løst. Samme om du har kjøpt eller leier så lønner det seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå