LilleTrille med en tulle Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Har man mensen hvis man ikke har eggeløsning? Hvorfor blør man da? Kom til å tenke på at jeg ikke har hatt eggløsnigssmerter siden juni og heller ikke EL slim, hadde det i mai og juni, men ikke i juli og august syklusen. Heller ikke smerter Mai og juni var 28 dagers sykluser rett etter p-pille slutt og juli og august har vært 42 dager sykluser men uten samme EL smerte og ikke noe slim. Kanskje jeg ikke har el siden jeg har så lange sykluser? Mensen kom denne syklusen på dag 35. Hm? Noen som vet? mvh
LilleTrille med en tulle Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2008 Uff gikk litt fort i svingene. Mente selvsagt å sette det opp slik: *Heller ikke smerter. Mai og juni var 28 dagers sykluser rett etter p-pille slutt, å juli og august har vært 42 dager sykluser, men uten samme EL smerte og ikke noe slim.*
LilleTrille med en tulle Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 dytt* jeg er utålmodig jeg...
Eira2010 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Ja det er fullt mulig å ha mens uten eggløsning. Jeg har selv vært på scanning flere ganger denne syklusen, og nå gitt opp el. Gynekologen mente det var mest sannsynlig at jeg ikke fikk el denne mnd pga ingen modne follikler, og slimhinnene var såpass tykke at han mente en blødning ville komme før noe egg var blitt modent. Det som skjer er at slimhinnene til slutt blir så tykke at de støtes ut og man får en ikke-naturlig mens (ifølge min gyn). Det kan jo stemme med dine lange sykluser at du ikke har hatt el, og så har slimhinnene til slutt satt i gang blødninger.
LilleTrille med en tulle Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Ja det kan det.. Kan man få gyno til å sjekke det? Skal dit 13 oktober hvertfall i forbindelse med en cyste. Men kan man spørre om det uten å røpe at man planlegger barn? Er relativt (20) og ønsker ikke noen moralpreken fra henne. Hva gjør man egentlig da? Får pergo? eller venter? Takk for svar forresten Mvh
Eira2010 Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Ja du kan få gyn. til å sjekke det, enten ta en progesteronprøve etter forventet el for å sjekke om du har hatt el, eller en ul scanning når el nærmer seg for å se om det er modne folikler (eggposer) på gang. Du kan vel si at du har hatt tidvis svært lange sykluser og derfor lurer på om du ikke har el, uten å si at du planlegger å bli gravid akkurat nå?
LilleTrille med en tulle Skrevet 28. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2008 Ja det kan jeg=) Det burde jo gå greit.. Takk for svar! mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå