Gå til innhold

har fødselen begynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

jeg er 38+4 idag og er førstegangsfødene... siden igår kveld merker jeg vondt i ryggen, ikke nederst men sånn ca. i midten.. samtidig som det ibland gjør vondt i magen nederst..da er magen ganske hard også-- nå har det vært sånn hele dagen.. etter litt mellomrom.. noen ganger etter halvtime.. andre ganger er det neste hele tiden i en periode på 2-3 timer.. hva kan dette være?

er så usikker jeg .... noen som pleasseee kan hjelpe..

ingen forstervann eller slimpropp som har gått...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoeres ut som modning dette her! Kanskje det er begynnelsen paa foedselen? Hold oss oppdatert! Lykke til. Jeg har hatt vonde maserier i natt, men de gikk over.. Litt vonde og mange kynnere i dag. Slimproppen gikk i dag. Termin paa loerdag jeg da. Spent! Masse mensmurringer hele tiden

Skrevet

jeg håper virkelig det er begynnelsen på fødselen.. siden jeg orker ikke mer... uff.. går det an å sette i gang fødselen på sykehuset, uten at det er noe store grunner annet enn at jeg har vondt, og at jeg ikk greier å sove ordentlig?????

jeg hååååper såååå gjerne påå føde NÅÅÅÅÅ...

takk for svaret :) venter spent.. håper på flere svar her.. noen som aner hva dette kan være... hvor langt tid kan det ta før fødselen begynner? kan en fødsel begynne uten at slimproppen eller vannet har gått???

Skrevet

Det skal ganske mye til for at de setter igang en fødsel uten at det er fordi du er på overtid (14 dager over termin). Dessverre så tror jeg flesteparten av oss fødeklare har vondt, ubehag og sove dårlig, men uansett om du føder til termin eller ei så er det ikke lenge igjen å vente :)

En fødsel kan fint begynne uten at slimpropp eller vannet er gått ja.

Skrevet

ja en fødsel kan starte uten at slimproppen og vannet har gått. de fleste starter med rier. lykke til. får håpe det er en fødsel på gang :)

Skrevet

jeg har det fortsatt sånn.. noen ganger kommer det etter flere timer, og varer i 2-3 timer.. sånn fram og tilbake.. andre ganger varer det veeeldiiiig lenge..... jeg forstår ikke jeg... plutslig sterke smerter.. både oppe ved ryggen og nederst i magen.. jaja.. så masse å lure på...

Skrevet

Jeg er 37+6 og har hatt det følgende: To dager siden begynte jeg med kynnere med 5min mellomrom fra kl. 13-23. La meg og merket ikke noe mer. Dagen etter kjente jeg kynnere fra kl. 15-20 med 6-45min mellomrom. Kaller det kynnere, fordi jeg er førstegangs og har ikke peiling på hva rier er. Hvis rier er vonde, er det ikke rier. Kun sammentrekninger (kynnere). Etter 20.00 fikk jeg ikke fler kynnere, men begynte å få mensmurringer som er ganske irriterende. Våknet i dag med mer menssmerter og har det sånn akkurat nå.. Lurer så fært på om dette er starten på noe, eller om det bare er modning. Har termin om 2 uker... Føler meg forresten veldig uopplagt og hoven også. Blir sliten av å bare reise meg. Vondt i begge beina.. Noen som kan gi meg et svar?

Skrevet

til megvel... jeg snakket med jordmor på sykehuset og hun sa at det kan være modningsrier.. at kroppen gjør seg klar til fødsel... er det smerter i det når du har kynnere er det nok rier, hvis de varer så lenge og ikk blir borte når du forandre stilling, eller står opp når du sitter eller beveger deg annerledes lix... slik jg har forstått det.. kanskje du også har modningrier... det r ik lett å være førstegangs.. alt er så rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...