Gå til innhold

Inkassovarsel....

Bæ bæ lille lam:)™

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et inkassovarsel i dag,på 4400kr,en to år gammel greie som jeg helt har glemt..Uannsett,ringte de for å spørre om jeg kunne få den delt opp siden jeg er alenemor og student.

Men det kunne jeg ikke,da måtte jeg vente til den var gått til inkasso!!

Spurte hvorfor i alle dager et er slik,men da sa hun bare at sånn var reglene og lovene..Sjelden jeg har følt meg så dum og liten,begnte nesten å gråte jo..Så jeg må få en inkasso-sak på meg for å kunne betale den regningen i det hele tatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen du midlertidig kan låne penger av?

Går den til inkasso blir den MYE større enn de kr 4400,-.

Hadde en venninne med samme problem en gang og jeg lånte henne pengene som hun betalte tilbake i 3-4 avdrag.

Skrevet

Det eg hadde gjort var å betale det du kan nå også får heller rest summn gå til inkasso. Syns det var eit veldig rart svar sida detta også var ein sak som var to år gammal........

Skrevet

I all verden, hvor var dette hen?? Tror kanskje jeg hadde prøvd å ringe opp igjen og se om neste person svarer det samme.

Vi kunne for eks utsette betalingen for kunden en-to mnd om nødvendig, det blir jo nesten som å dele opp regningen fordi da får man litt lenger tid til å spare.

Skrevet

Siden det har gått to år til du fikk inkassovarselet og du ikke fikk en avtale med de det gjelder ville jeg nok satset på at det tar tid før de sender den videre. Spar det du kan de neste mnd og betal beløpet så kjapt du kan.

Hvis du da ikke har - som andre sier over- noen du kan få låne pengene av. Det beste er å få regningen ut av verden.

Skulle den gå til inkasso, blir det lett mye dyrere. Inkassoselskap tar vell også (dyrt) betalt for å dele den opp til deg. Skal vell ha penger for både det ene og det andre da tenker jeg meg.