Gå til innhold

Inkassovarsel....

Bæ bæ lille lam:)™

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et inkassovarsel i dag,på 4400kr,en to år gammel greie som jeg helt har glemt..Uannsett,ringte de for å spørre om jeg kunne få den delt opp siden jeg er alenemor og student.

Men det kunne jeg ikke,da måtte jeg vente til den var gått til inkasso!!

Spurte hvorfor i alle dager et er slik,men da sa hun bare at sånn var reglene og lovene..Sjelden jeg har følt meg så dum og liten,begnte nesten å gråte jo..Så jeg må få en inkasso-sak på meg for å kunne betale den regningen i det hele tatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen du midlertidig kan låne penger av?

Går den til inkasso blir den MYE større enn de kr 4400,-.

Hadde en venninne med samme problem en gang og jeg lånte henne pengene som hun betalte tilbake i 3-4 avdrag.

Skrevet

Det eg hadde gjort var å betale det du kan nå også får heller rest summn gå til inkasso. Syns det var eit veldig rart svar sida detta også var ein sak som var to år gammal........

Skrevet

I all verden, hvor var dette hen?? Tror kanskje jeg hadde prøvd å ringe opp igjen og se om neste person svarer det samme.

Vi kunne for eks utsette betalingen for kunden en-to mnd om nødvendig, det blir jo nesten som å dele opp regningen fordi da får man litt lenger tid til å spare.

Skrevet

Siden det har gått to år til du fikk inkassovarselet og du ikke fikk en avtale med de det gjelder ville jeg nok satset på at det tar tid før de sender den videre. Spar det du kan de neste mnd og betal beløpet så kjapt du kan.

Hvis du da ikke har - som andre sier over- noen du kan få låne pengene av. Det beste er å få regningen ut av verden.

Skulle den gå til inkasso, blir det lett mye dyrere. Inkassoselskap tar vell også (dyrt) betalt for å dele den opp til deg. Skal vell ha penger for både det ene og det andre da tenker jeg meg.

Vi fikk oss også en "slik" regning i sommer. Hadde kjøpt en kabel for noen år tilbake hos en liten butikk på "landet". Plutselig fikk vi muntlig "purring". Vi hadde vanskelig for å tro at vi ikke hadde betalt den regningen. Det er jo tross alt noen år tilbake.

Men av en eller annen grunn hadde vi ikke det..... Vi har forresten enda ikke betalt den. Den ble glemt igjen etter det. Rart vi ikke har hørt noe mer.

(Tok det opp med far til mannen. Det var han som fikk purringen. Han sa at han som eier den butikken ikke vil ha inn mer en så og så stor sum i året. Derfor har han ventet med å purre på oss. Rart, men. Det er vell riktig, kanskje)

Egentlig er det litt rart at de ikke kunne dele opp regningen for deg. Tm strømleverandører osv gjør det mot et gebyr. Det er nok garantert mye lavere enn gebyret hos inkassoselskap.

Skrevet

Det er lindorff,og hun var veldig bestemt på dette..Det går til inkasso om en uke,og jeg tviler på at jeg klarer å ordne de pengene før det..

Er litt fortvilet nå,og litt sint på meg selv.Kan ikke helt forstå at det skal være så vanskelig å la meg betale over flere ganer nå,når det går helt fint å gjøre det neste uke liksom:-/Tenker at om jeg betaler nå,så tjener ikke de noen penger på det,men det gjør de om en uke.For da putter de vel på noen tusen til seg selv..

Skrevet

Vi havnet i en lignende situasjon i fjor etter at vi hadde vært på ferie i tre uker...

Dette var Lindorff tror jeg, og da var det ikke noe problem for oss å få utsatt betalingen/delt den opp.

Saken vil jo etter hvert gå til inkasso/forliksrådet hvis regningen ikke blir betalt, men ettersom jeg har forstått har det blitt noen nye regler som gjør at betalingsanmerkningen blir slettet med en gang du har gjort opp for deg... Så vet du det hvis du ikke finner en annen løsning.

Men jeg ville ringt opp igjen og håpet på at du treffer noen andre, det pleier altså ikke å være noe problem å få delt opp regningen.

Eventuelt skrevet et brev/mail hvor du forklarer saken for dem på en saklig måte.

Jeg ville, så langt det er mulig, prøvd å unngå at saken går til inkasso siden beløpet nesten fordobler seg da...

Lykke til! :o)

Skrevet

jeg vet du kan logge deg inn på www.lindorff.no

og gå på siden din der(mulig du må ordne passord) eller så står det ref nr på regninga, der kan du klikke deg direkte in på den saken, og klage på dette, og sende en skriftlig beskjed om hvordan du kan klare å gjøre opp for deg.(tvistesak)

de tar også kontakt igjen, de som sitter der har som regel mere greie på ting, enn de som sitter og ringer rundt....

lykke til....

Skrevet

Hmm,skal prøve det nå..Takk:)

Skrevet

Ja, det kan du jo også gjøre.

Da vil de få beskjed om at saken er omstridt og den vil stoppe opp til partene er enige. De kan ikke sende en sak videre til inkasso da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...