Gå til innhold

Til 1.gangs mot slutten av 2.trimester

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms
Skrevet

Hadde bare vært litt moro å høre hvordan dere føler det nå med tanke på fødselen?! Samtidig som det fortsatt er en stund igjen, går tiden fort og snart er vi der.

Jeg er 26+2 i dag, og må vel egentlig si at frykten for fødselen har ikke meldt seg. For tiden fokuserer jeg veldig mye på tiden etterpå, gleder meg så utrolig til vi har den lille her! Jeg har på ingen måte "planlagt" fødselen, i den grad man kan gjøre det. Altså, jeg har ikke bestemt meg noe videre for hva av smertestillende jeg vil ta i bruk, og det kommer jeg muligens ikke til å gjøre heller før alt er i gang og jeg ser hvordan det går. Det eneste jeg i så fall tenker, er at badekar kan høres spennende ut å prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk tenkt nøyaktig det samme som deg (men jeg er 2 uker bak deg da, så ikke helt mot slutten av 2.tri enda..)

Jeg har ikke begynt å bekymre meg for fødselen enda, tenker minst mulig på det, men har sveivet innom tanken på at fødsel i badekar høres interesant ut..

Tror jeg utsetter problemstillingen et par måneder til ;)

Skrevet

Hei :)

Jeg er 25+5 idag.

Jeg gruer meg heller ikke til fødselen.

Kanskje kommer det etterhvert?

Men jeg har kun fått høre gode fødselshistorier hos venner, ingen som har skremt meg. Søsteren min hadde også en veldig fin og enkel fødsel i følge henne selv, så jeg satser på jeg får samme opplevelse som henne :) :)

Jeg har heller ikke bestemt meg for smertelindring, men vet at jeg til vanlig syns det er veldig deilig å dusje/bade når jeg har vondt.

Så det tror jeg nok jeg vil prøve. Sykehuset jeg skal føde på har ikke badekar..., men dusj er det da. Så dusj + dusjstol får duge :)

Hvis jeg klarer det vil jeg gjerne prøve å ikke få epidural, men blir det for ille tenker jeg nok at jeg tar i mot det med åpne armer, hehe :)

Masse lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Jeg er 26+4 idag. Jeg gruer meg ikke til fødselen, enda. Håper jeg slipper unna angsten. De sier at hvordan man føder gjerne går litt i arv, og både jeg og min søster kom rimelig kjapt og enkelt. Dessuten tror jeg at hvis man tenker mye på hvor fælt og vondt det kan være, så blir det bare værre. Men det er nå min filosofi. Jeg fokuserer på at når alt det vonde er over så har man helt glemt det, for da er det noe så utrolig flott og vakkert som ligger i armene at jeg tror det virkelig er verdt strevet.

Jeg har heller ikke planlagt noen ting, men tar det egentlig litt som det kommer. Ønsker en helt vanlig fødsel, jeg aner jo ikke hva som venter meg, så må bare ta ting som det kommer. Utelukker ikke smertestillende, men venter i det lengste med det.

Tiden har gått veldig fort den siste måneden, men nå har jeg vært ute i 100%jobb og det hjelper nok. Så regner jeg med at tiden fremover sikkert ikke går noe saktere. PLUTSELIG er vi der! Regner med at denne desember 2008 blir den beste hittil!

Skrevet

Er 25 + 3 i dag. Gruar meg ikkje til fødselen. Skal føda på ABC på Ullevål. Får der "kun" tilbud om akupunktur og/eller fødsel i vatn. Alle fødestuer har badekar. Får all oppfølging framover der, så blir litt kjent der på førehand. Har eldre søster som har 2 og har født sine på tilsvarande avd. i Bergen. Kjappe og greie fødslar.

Når det gjeld smerteopplevelsen er fysiologien til oss menneske slik at dersom ein fokuserer på smertene så blir dei forsterka (smerteopplevelsen), medan dersom ein klarar fokusera på noko anna, så blir smertene mindre (smerteopplevelsen) - dette fordi ein brukar dei same områda i hjernen - og når ein tenkjer på noko anna (f.eks. kor fantastisk det blir å halda knøttet i armane etterpå) - så blir det ikkje like stor "plass" i hjernen til smerteopplevelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...