Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Åååh, er litt oppgitt nå.. Vi flyttet for ikke så lenge siden. Og kontanstøtta, OS og alt har gått som smurt hele veien - bortsett fra nå. Jeg fikk OS som normalt nå, men kontantstøtta har enda ikke kommet inn på kontoen min. Etter evige tlfsamtaler hit & dit, frem & tilbake får jeg beskjed på det gamle NAV at saksbehandleren er på ferie å kommer ikke tilbake før på mandag. "Javel, men jeg har ikke penger, hva gjør jeg da?". Ingenting hun kunne gjøre med det. På det nye NAV skulle de ringe meg tilbake, men når jeg ringte nå viser det seg at det er stengt frem til mandag - grunnet flytting. Så jeg er jo like langt.. Og ikke noe sånn hetsing "skaff deg jobb" bla bla bla. Jeg har ventet på Bhg. plass i over et år, og grunnet vår flytting ble h*n satt bakerst i køen her. Og jeg har 100% alene. Ellers hadde jeg vært i jobb for lenge siden. Er det noen steder jeg kan få noen nødpenger? Vi har ikke vært hjemme, og det er litt manko på mat.
Gjest ->>- Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Sosialen. Men da skal du ikke ha noe på konto noe sted - ikke BSU, sparekonto for ungen(e) e.l.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Men hva for slags papirer må jeg ha med dit? Får man sjekk?
ess83 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Man har krav på krisepenger hvis man ikke har penger til mat. Man må dokumentere at man ikke har penger på konto. De vil helst ha kontoutskrift, men kan ikke kreve det. Men saksbehandlingen tar kortere tid om man skaffer kontoutskrift Man får en liten sats pr dag til mat fram til du får in noe penger på konto neste gang.
Gjest ->>- Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Ingen, tror jeg. Du må dokumentere en del ting for å få vedtak på støtte for lengre tid, men nødhjelp til mat - 60 kroner dagen ellerno' deromkring - skal du i utgangspunktet kunne få der og da uten noen dikkedarer. Hvordan støtten utbetales varierer nok.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Hahaha, jeg er sååå screwed.. Visste jeg burde kjøpt meg printer..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Jeg har ca 10 ulike bank konti. Hørets jo merkelig ut at det skulle være lettere å få penger fra sosialen om man kan vise en tom bank konto. Det kan vel alle klare? (Jeg er ikke HI :-)
ess83 Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Reglene kan være litt forskljelli fra kommune til kommune. Ring å spør hva du trenger å ha med. Der jeg jobbet måtte vi ha noe som beviste 0 i saldo... ganske tåpent mener jeg også, er jo bare å ta ut penger. Men barnetrygden kommer jo i morgen?? Da kan d henne du ikke får så mye... Men ring dem
maria isabell Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 ikke geit, nav roter noe vanvittig for tida...har en med nav og gjøre må en alltid ha en reserve konto,det har eg smertelig erfart kan ikke stole på dem:) husk til neste mnd spar opp noen tusen ekstra viss de skulle tulle seg igjen...og fortsett å føleg godt med på kontoen din at du får pengene du har rett på... har du noen venner/familie som kan låne deg penger til kontantstøtta kommer? det er ikke gøy å måtte få krise penger til mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå