Gå til innhold

Størrelse på babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med flere. Var det stor forskjell i størrelsen mellom dem ved fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 var 4030g og 49cm og 36cm i hue, men sletts ingen stor baby.

Nr 2 var 3070g og 48cm og 33cm i hue, såg jo at ho var mindre enn storebroren var da.

Men utvendige mål var over den raude streken, midt i mellom den og slutten på det grønne med gutten, nr 1. Og på jenta så låg eg tilsvarans under den raude streken. Så eg regna ikkje med at den ungen kom til å bli like stor som nr 1, men samtidig så kan jo ein unge legge seg anderledes enn den første osv.

Fikk estimert ho til 3100g ved termin 14 dagar før ho blei født, 3 dagar før terminen. Det som er med gutten min er at han er veldig grovt byggd, lik sin mor og sin farfar, sin far også på ein måte, for sønnen min er breiskuldra. Han bruker 116 i gensere mens kompisen hans som er like stor bruker 104 enda, dvs nesten like lang og veger like mykje.

Skrevet

Ja visse ting er det bra jeg ikke viste på forhånd...

Nr 1 - Gutt - født 5 dager over termin - 3590g

Nr 2 - Jente - født 14 dager over termin - 4370g

Neste kommer ikke uten den naturlige veien uten en vekstestimering iallfall...

Skrevet

Kun 30 gram som skilte mine jenter ved födselen. Förste veide 4230 g, og andre veide 4260 g. Nr. 2 har lagt på seg fortere etterpå og.. Hun har rasa ifra storesöster störrelsemessig i babyperioden..

Skrevet

4070 gr og 52 cm, hode 37 (til termin)

3510 gr og 51 cm, hode 35 (11 dager over)

2800 gr og 49 cm, hode 33 (til termin)

Skrevet

Gutten min kom 6 dagar før ul terminen men den var eg ikkje enig i så eg vil sei at han kom til da eg meinte var rett.

Jenta mi kom 3 dagar før ul terminen og den var eg veldig enig i for ho veit eg når blei laga hehe

Skrevet

Førstemann; gutt, født 14 dager over termin, 4520 g, 54 cm og 37 cm rundt hodet.

Andremann; Jente, født på termindagen, 4060 g, 52 cm og 35 cm rundt hodet

S/F-målene var ganske like, og dersom jeg hadde gått 2 uker over med jenta vår også, så hadde hun mest sannsynlig blitt like stor som broren.

Skrevet

De var nesten like store.

Første, jente, 3640 gram, 50 cm lang og 34 rundt hodet

Andre, jente, 3578 gram, 51 cm lang og 35 rundt hodet

Begge kom rundt termin

Skrevet

Takk, jenter. Ser at variasjonene mellom babyene til tider er store, og at babyene ikke nødvendigvis blir større og større etter hvor mange fødsler man har vært igjennom som myten sier.

Første min var 2734 g og 49 cm. Skal prøve på nr. 2 og håpet myten stemte da jeg har mest lyst på en over 3000 g. Syntes guttungen var så utrolig liten når han kom til verden.

Skrevet

Førstefødte ca 3,7 kg, andremann ca 4,2. 35 vs 37 cm rundt hodet. Likevel var det MYE lettere å føde nr to. Mindre vondt, revnet mindre (måtte klippe første gang og bruke vakuum) gikk fortere, alt var bedre :-)

Skrevet

Lukas: 3560gr, 50 cm og 37cm rundt hodet

Mia Sofie: 4030gr, 50 cm og 37 cm rundt hodet

Skrevet

nr 1 jente 3220 gram og 49 cm. 35 rundt hodet

nr 2 gutt 3500 gram og 52 cm . 36 rundt hodet...

gikk 4 og 5 dager over tiden...

Skrevet

Ingen stor forskjell på de da de kom til. Men forskjellige fødsler for det da.

1. Var 4050 g og 53 cm og 37 rundt hodet.

2. Var 4050 g og 52 cm og 36,5 rundt hodet

Skrevet

Nr 1: jente, 4 dager over termin. 4000g, 53 lang (lang og "tynn")

Nr 2: Gutt, 10 dager før termin. 4300g, 50 lang (kraftig og kompakt)

2 fødselen var myyyye lettere enn den første, på alle måter!

Skrevet

1. ca 4200 en uke før termin, gutt

2. ca 4200 9 dager over, jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...