Gå til innhold

Mulig og ta lappen iløpet av et par mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette??? Hvor mye ga dere for lappen da??

Jeg har allerede teorikurs, glattkjøring og ca 6 kjøretimer.. Men noen år siden jeg gjorde dette.. Men som jeg skjønte så behøvde jeg ikke glattkjøring og teorikurset om att igjen..

Men er det mulig og få tatt lappen så kjapt?? Ca hvor mye koster det??

Må seriøst få meg lappen nå.. Nr .2 er på vei og det står mellom 2 hus vi skal kjøpe.. Det ene som egentlig er der vi har lyst er langt ifra gåavstand til butikk og busstopp.. Så da må jeg få meg lappen kjapt kjapt skal vi bo der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde gå om alt klaffer, derimot så spørst det jo litt om kjørelæreren har ledig tid.

Du har jo ikke så mye igjen og siden du alt har begynt på det obligatoriske så anntar jeg at du kan å kjøre bil og ikke trenger noe særlig vanlige lære å kjøre bil timer?

Vet ikke hva det koster da... betalte 9800 kr for min lapp, men det var i 2000. Tror nok prisene har endret seg litt siden den gang...

Skrevet

Jeg betalte over 15.000 for min..det var i 2005...gått opp mer prisene nå..men d spørs jo alt etter hbor mange timer man vil/må ha d da...

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor flink du er bak rattet, hvor stor trafikkforståelse du har og hvor mye ledig til sjåførlæreren din har.

Dersom du kan løse en bil, gire og forstå bruken av gir, høre etter på motoren når du før gire opp eller ned, bakkestart, rundkjøring, vikeplikt og fartsgrenser - så burde jo det gå relativt fort ettersom du har glattkjøring og terorikurs. Har du tatt teoriprøven? I såfal ville jeg ha fullført den først og fremst, for deretter å bestille landvei/langveikjøring raskt etterpå. Satser du på å klare lappen på ca 8 timer til (4 dobbeltimer). Så burde du klare det på 2 mnd ca.

Jeg tok lappen for 6 år siden, og brukte ca 2-3 mnd. Hadde 14 kjøretimer, og sto på både oppkjøring og teorien første gang. Gikk helt greit det, forhastet meg ikke og er en supergod sjåfør ;-)

Skrevet

Jeg tok lappen på to mnd! Det obligatoriske kostet ca 12 000 tror jeg, og så brukte jeg sikkert 6 000 på kjøretimer (kostet 500 pr. time)

Skrevet

Dette var foresten tidligere i år, hadde oppkjøringen 21. april.

Skrevet

Jeg brukte ca 4-5 mnd på å ta lappen. (Tok meg god tid, mange kjøretimer) Sto på både teori og oppkjøring ved første forsøk.

Alt avhenger av hvor fort du er i stand til å bli "klar". Kjørelæreren din kan fortelle deg når du er det.

Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg brukte vell 2-3mnd. I tillegg til at jeg studerte på fulltid og hadde barn ;)

Det verste for min del var ventetid på oppkjøring. Måtte vente et par uker.

Skrevet

Jeg er ganske så flink på og kjøre bil.. Klarer fint bakkestart, rundkjøringer, vikeplikt , fartsgrenser osv. Hører også ganske så lett når jeg må gire opp på motoren.. Ellers så ser jeg ofte på turtallet også når jeg girer..

Rundkjøringer klarer jeg i 98% av tilfellene perfekt.. Men det er en ting jeg sliter med og det er Bytte til i rushen.. Kjørelæreren sa at jeg ikke så godt nok etter og må jo si meg enig.. Så det må jeg øve meg på.. Ellers så har jeg jo kjørt mye bil de siste årene så trygg i traffiken ellers.. Når jeg kjørte med kjørelærer forrige gang så var jeg egentlig klar for og kjøre opp..- Så håper jeg bare trenger et par dobbelt timer før jeg kan kjøre opp..

Skrevet

Jeg brukte 6-7 måneder, men jeg tok meg good tid. Hehe..Og kjørelæreren min hadde full plan heeele tiden. Og måtte vente over en måned på oppkjøringa. Så det første du burde gjøre er å gjøre deg ferdig med teoriprøven, slik at du får oppkjøringsdato'n tidlig.

Her er det to måneders ventetid bare på oppkjøringa.

Så kommer nok helt an på hvor du bor, hvor god tid kjørelæreren har, hvor mange kjøretimer osv du må ha.

Jeg betalte vel 18 000 eller noe, og det var i fjor.

Skrevet

I tillegg hadde han sommerferie, og var sjukmeldt en periode. Derfor brukte jeg så lang tid : p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...