Gå til innhold

Hvorfor må man ha epidural ved seteleie fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi det er så grusomt vondt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe d tenkte jeg og..men d er fordi hvis de plutselig må ha hasteks eller de må ta de med tang eller hva de bruker så har de den klar..

åsså var d d at når pressriene begynnte så var d viktig at vi holdt igjen til vi fikk klarsignal,for ellers kan d bli for trangt for hodet å komme ut..så da er epiduralen god å ha for å ikke kjenne d presset så godt før d er klart

hvis du forstod hva jeg mente:;)

Skrevet

ok. ja da skjønner jeg :o)

min ligger i seteleie, skal på ul neste uke tror jeg. er så redd for å føde vaginalt hvis han ikke snur seg. men er livredd for ks og.

Skrevet

jeg vet akkuratt hva du snakker om..min ligger i sete..oppdaga d i uke 37..å nå er jeg uke 40..har termin om 2 dager..å d blir setefødsel på meg..

var helt i sjokk de første ukene..men nå er d bedre..fått mye informasjon om setefødsel..å spurt å gravt om alt mulig..ringt titt opp til føden hvis jeg har spm ,å de svarer gledlig:)

når har du termin?

har jo ikke gått igjennom dette ennå,men hvis du lurer på noe så må du bare spør..jeg kan jo prøve å formiddle d jeg har fått visst av legene på sykehuset:)

Skrevet

alt jeg vet er iallefall at epidural er herrlig!!! stikket i ryggen er IKKE vondt, og man får det så mye bedre! Og i motsettning til i gamle dager, mister man ikke følelsen i bena, slik at man kan gå rundt og bevege seg:)

Skrevet

Man trenger ikke det, har hatt en sete med og en uten. Synes det var mest OK uten!

Skrevet

Seteleie er veldig komplisert, ikke minst for barnet.

Før tok man KS nesten uansett.

Jeg ville satt meg litt inn i det på forhånd om jeg visste det ble seteleie.

Har selv alltid tenkt å klare meg uten smertestillende, men tror at seteleie krever sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...